ترس از فراموشی دلیل استفاده مجدد از پسوردها

عصر کالا- تحقیقات نشان داده که با وجود افزایش چشم‌انداز تهدید امروز و افزایش آگاهی جهانی از شنود مکالمات و نقض داده‌ها، رفتارهای رمز عبور تا حد زیادی بدون تغییر باقی می‌مانند.

ترس از فراموشی دلیل استفاده مجدد از پسوردها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، داده‌های تحقیقی که توسط Lab42 انجام شد، نشان می‌دهد که 91 درصد از مردم می‌دانند که استفاده از گذرواژه یکسان برای حساب‌های چندگانه یک خطر امنیتی است، با این حال 59 درصد از همان گذرواژه استفاده می‌کنند. در نتیجه، رفتار افراد در ایجاد، تغییر و مدیریت کلمه عبور در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود، به سرعت در حال تکامل سریع تهدیدات امنیتی سایبری است.
    بر این اساس تهدیدهای سایبری جهانی به طرز سرسام‌آوری افزایش‌یافته است اما رفتارهای رمز عبور تغییر نیافته است. رفتارهای رمز عبور عمدتا از همان مطالعات انجام شده دو سال قبل باقی مانده و به برخی از رفتارهای پرخطر تبدیل شده است. با وجود رخنه در اخبار ، 53 درصد از کلمه عبور در طی 12 ماه گذشته گزارش نشده‌اند و در حالی که 91 درصد می‌دانند که استفاده از گذرواژه یکسان برای حساب‌های چندگانه یک خطر امنیتی است، 59 درصد بیشتر یا همیشه از همان گذرواژه استفاده می‌کنند.

    یک دلیل برای استفاده مجدد گذرواژه

    نه تنها اکثر پاسخ‌دهندگان (58 درصد) از همان گذرواژه برای چندین حساب استفاده می‌کنند، اما بسیاری به استفاده از آن گذرواژه تا زمان به‌روزرسانی و حد امکان ادامه می‌دهند یا اینکه وقتی که تحت‌تاثیر یک حادثه امنیتی قرار بگیرند، استفاده می کنند.

    اکثر پاسخ دهندگان ( 79 درصد) گزارش دادند که بین یک تا 20 حساب آنلاین برای کار و استفاده شخصی دارند. هنگامی که گذرواژه ایجاد می‌شود، تقریبا نیمی ( 47 درصد ) می‌گویند که هیچ تفاوتی در گذرواژه‌های ایجاد شده برای این حساب‌ها وجود ندارد. تنها 19 درصد گذرواژه امنیتی برای کار ایجاد می‌کنند و 38 درصد هرگز از گذرواژه یک‌سان برای کارهای شخصی استفاده نمی‌کنند که به این معنی است که 62 درصد این کار را انجام می‌دهند.

    به طور جدی کلمات عبور را انتخاب کنید

    پاسخ دهندگان که به عنوان تیپ شخصیتی A شناخته می‌شوند به احتمال بیشتر از تیپ شخصیتی B دارای امنیت رمز عبور هستند؛ بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، در مقایسه با 67 درصد از نوع B حدود 77 درصد تعداد زیادی را به ایجاد رمز عبور اختصاص می‌دهند و کاربران نوع A خود را در خصوص بهترین تجارب ( 76 درصد ) بیش از کاربران نوع B در نظر می‌گیرند ( 68 درصد).

    داده‌های تحقیقات مذکور، چندین تناقض را نشان دادند، با پاسخ دهندگانی که یک چیز را می‌گفتند و به نوبه خود کار دیگری انجام می‌دادند. 72 درصد می‌گویند که از بهترین شیوه‌های رمز عبور اطلاع دارند، اما 64 درصد از کسانی که می‌گویند رمز عبور را دارند، بسیار مهم است. به طور مشابه، 91 درصد تشخیص می‌دهند که استفاده از گذرواژه یکسان یا مشابه برای ورود به سیستم چندگانه یک خطر امنیتی است، با این حال 58 درصد بیشتر یا همیشه از همان گذرواژه یا تغییر گذرواژه یکسان استفاده می‌کنند.

    در این باره کارشناسان می‌گویند، تهدیدهای سایبری که با مشتریان و کسب و کارها رو به رو هستند، آن‌ها را مورد هدف قرار می‌گیرند و موفق می‌شوند، با این وجود در اعتقادات رمز عبور کاربران و تمایل آنها برای انجام اقدامات، اختلاف واضح وجود دارد. به نظر می‌رسد افراد بهترین شیوه‌های رمز عبور را درک می‌کنند، اما اغلب رفتارهای رمز عبور را نشان می‌دهند که می‌توانند اطلاعات خود را به فعالان تهدید نشان دهند. گرفتن چند گام ساده برای بهبود نحوه مدیریت کلمه عبور می‌تواند منجر به افزایش ایمنی برای حساب‌های آنلاین، چه شخصی و چه حرفه‌ای شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی