شرکت‌های تولید فرش ماشینی رو به تعطیلی می‌روند

عصر کالا- به گفته نماینده آران‌وبیدگل در مجلس، در صورتی وزارت کار و صنعت مواد اولیه و منابع مالی صنایع فرش منطقه کاشان و آران‌وبیدگل را تامین نکنند، کارگران این کارخانه‌ها به بیمه بیکاری معرفی می‌شوند.

شرکت‌های تولید فرش ماشینی رو به تعطیلی می‌روند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا, یکی از کارگران شرکت‌های فرش ماشینی آران‌وبیدگل گفت: تولیدکنندگان فرش ماشینی به علت نوسان زیاد قیمت ارز و مواد اولیه تصمیم به تعطیلی واحدهای تولیدی خود گرفته‌اند. این تصمیم به معنای تعطیلی 700 کارگاه و شرکت تولیدکننده فرش ماشینی در این شهرستان است.

    وی ادامه داد: با کاهش بیمه قالیبافان در این مدت و از طرفی مشکلات مالی شرکت‌های تولید فرش آران‌وبیدگل حیات شغلی ما کارگران با خطر جدی روبه رو شده است.

    این کارگر با بیان اینکه کارگران یک به یک خود را به بیمه بیکاری معرفی می‌کنند، بیان کرد: نزدیک به 80 درصد از این متقاضیان بیمه بیکاری، کارگران مشغول در واحدهای تولیدی فرش ماشینی هستند.

    50 خط تولید نساجی در آستانه تعطیلی

    سیدجواد ساداتی نژاد (نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس) با انتقاد از شرایط پیش‌آمده برای کارگاه‌های تولید فرش ماشینی آران‌وبیدگل گفت: تمام تلاش وزارت وزیر کار و اقتصاد باید برای رفع مشکلات کارخانه‌های تولیدی این کارگاه‌های تولید باشد.

    وی ادامه داد: در صورتی که مواد اولیه و منابع مالی صنایع فرش منطقه کاشان و آران‌وبیدگل تامین نشود؛ کارگران این کارخانه‌ها به بیمه بیکاری معرفی می‌شوند. در حال حاضر این شرکت‌ها در بحران تعطیلی و توقف تولید و بیکاری کارگران خود هستند.

    وی، رسیدگی عاجل به این بحران  را از وزیر کار و اقتصاد با تدبیر ویژه خواستارشد و گفت: در صورتی که این تامین مالی و مواد اولیه برای صنایع نساجی فراهم نشود صنایع بافندگی فرش هم نخواهند توانست تولید کنند و خطوط تولید آنها نیز تعطیل خواهدشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر