رونمایی از بزرگترین فرش ریزبافت جهان در ایران

عصر کالا- بزرگترین فرش ریزبافت جهان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرای ۲۷ کشور جهان در تهران رونمایی شد.

رونمایی از بزرگترین فرش ریزبافت جهان در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، شامگاه روز گذشته از بزرگترین فرش دستباف ریزبافت با حضور سفرای 27 کشور جهان در تهران رونمایی شد. بافت این فرش 7 سال زمان برده و در تولید آن از 92 میلیون گره استفاده شده است.

    مهدی شیرزاد مجری بافت این فرش، گفت: هدف از بافت این فرش نشان دادن فرهنگ بومی قالیبافی در کشورمان است تا ما دوباره بتوانیم در عرصه‌های بین‌المللی عرض اندام کنیم.

    وی افزود: فرشهای ایرانی فرشهایی خاص و متفاوت با فرشهای هند و پاکستان و نپال است و در تمام موزه‌های دنیا تنها فرشهای ایرانی به نمایش درمی‌آید.

    مجری بافت بزرگترین فرش ریزبافت جهان ادامه داد: این فرش 27 متر مربعی دارای رج‌شمار 110 رج است و مشابهی ندارد و بزرگترین فرش ریزبافت دنیا به حساب می‌آید.

    شیرزاد تصریح کرد: برای تولید این فرش از 92 میلیون گره استفاده شده است و تمام رنگهای آن ایرانی بوده و 5 نفر طی 7 سال برای بافت آن اقدام کرده‌اند.

    وی در باره قیمت و هزینه تولید انی فرش گفت: برای تولید این فرش طی 7 سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است و اکنون قیمت آن حدود یک میلیون یورو (حدود 5 و نیم میلیارد تومان) است.

    مجری بافت بزرگترین فرش ریزبافت جهان، گفت: ترجیح ما بر آن است که این فرش در ایران بماند و این فرش درخواستهای برای عرضه در موزه لوبز ابوظبی و موزه ملی توکیو دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر