رییس مرکز ملی فرش خبر داد؛

افزایش ۱۳ درصدی صادرات فرش دستباف

عصر کالا- رییس مرکز ملی فرش از افزایش ۱۳ درصدی صادرات فرش دستباف در سال جاری خبر داد.

افزایش ۱۳ درصدی صادرات فرش دستباف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حمید کارگر با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار کرد: در حال حاضر روند کاهشی صادرات فرش دستباف ایرانی متوقف شده و شکل افزایشی به خود گرفته است.

    وی با اشاره به ادله افزایش صادرات، گفت: بر اساس آمار گمرک ایران از 290 میلیون دلار صادرات فرش در سال 1394 به 359 میلیون دلار در سال گذشته رسید و در شش ماهه ابتدای سال جاری نیز نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش صادرات فرش دستباف به ثبت رسیده است.

    رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین با اشاره به بازارهای جدیدی که در حوزه فرش به وجود آمده است، گفت: در حال حاضر فرش دستباف ایرانی دو دسته بازار جهانی دارد که شامل بازارهای سنتی و بازارهای جدید می شود که از جمله بازارهای سنتی می توان به کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه، سوئیس، آلمان، ژاپن، امارات، کویت، قطر و آمریکا اشاره کرد.

    کارگر افزود: کشورهایی که بازار سنتی فرش های ایرانی هستند از آنجاکه خودشان مصرف کننده فرش دستباف در سبک زندگی خود هستند یا برخی از آنها مرکز صادرات مجدد فرش ایرانی به شمار می روند باعث شده این کشورها عمده بازار صادراتی فرش ایرانی را نیز تشکیل دهند.

    وی در ادامه با بیان اینکه بازارهای جدیدی نیز به خریداران فرش ایرانی اضافه شده است، اظهار کرد: بر اساس بازاریابی های که انجام شده کشورهایی به بازار فرش ایرانی اضافه شدند که از جمله آنها می توان به برزیل، شیلی، آفریقای جنوبی، روسیه و چین اشاره کرد که عملا بخشی از فرش دستباف ایرانی را می خرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر