توانیر گواهینامه مطابقت با استانداردهای تولید کنتور هوشمند صادر می کند

عصر کالا- شرکت مادر تخصصی توانیر - شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با اعلام فراخوانی خطاب به تامین کنندگان کنتورهای هوشمند برق، از صدور گواهینامه مطابقت با استانداردهای تولید برای کنتورهای تولیدی خبرداد.

توانیر گواهینامه مطابقت با استانداردهای تولید کنتور هوشمند صادر می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا»، در فراخوان اعلامی دفتر تحقیقات صنعت برق مستقر در توانیر آمده است، طبق مقررات صنعت برق، رعایت استانداردهای تولید، از عوامل اصلی ارزیابی کیفی متقاضیان و بعنوان یکی از عوامل رد یا قبول در ارزیابی صلاحیت تامین کنندگان کالاهای تخصصی صنعت برق به شمار می رود.
    این فراخوان با تاکید براین که احراز صلاحیت، منوط به انجام آزمونهای نوعی و استقرار برنامه کنترل کیفیت (QC Plan) در فرآیند تولید است، آورده شده است: دراین راستا شرکت توانیر براساس اختیارات قانونی خود، در نظر دارد پیش از ارزیابی سایر عوامل و معیارهای ارزیابی کیفی تامین کنندگان کنتورهای هوشمند، بر اساس نتایج انجام آزمونهای نوعی و بررسی استقرار برنامه کنترل کیفیت (QC Plan) گواهینامه مطابقت با استانداردهای تولید صادرکند.
    همچنین شرکتهای تولیدکننده کنتور هوشمند مجاز خواهند بود آزمونهای قابل انجام در داخل کشور را را زیر نظر شورای ارزیابی و مطابقت با استانداردهای تولید، در آزمایشگاههای مورد تایید داخلی انجام دهند و آزمونهای غیرقابل انجام در داخل کشور را با نظارت بازرس در آزمایشگاه معتبر خارج از کشور انجام دهند.
    همچنین این شرکت ها می توانند به انتخاب خود، تمام آزمونها را با نظارت بازرس مورد تایید توانیر در آزمایشگاه معتبر خارجی انجام دهند.
    براساس این فراخوان، شرکت های تامین کننده کنتورهای هوشمند باید درخواست خود را به دبیرخانه کمیته فنی بازرگانی به آدرس میدان ونک- خیابان شهید عباسپور- شرکت توانیر ارائه کنند.
    به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان وزیر نیرو چندی پیش در جریان بازدید از یک واحد تولیدی درساوجبلاغ در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه آب و برق، گفت: با همکاری بخش خصوصی و کارخانجات سازنده کنتورهای هوشمند و با ارائه خدمات و کنترل کیفی لازم امکانات بسیار عظیم به مصرف کننده می دهد.
    وی گفت:مواد پلاستیکی بدنه کنتور در کنتورسازی های داخل کشور، وارداتی است که قصد داریم در جلسه ای از واحدهای پتروشیمی داخلی بخواهیم که این مواد را تولید کنند تا از این پس ادعا کنیم صد درصد کنتورهای هوشمند در ایران تولید می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط