دکوراسیون خانه ۵۰ متری، پالت های چوبی این دختر گرافیست

عصر کالا: دکوراسیون منزل ایرانی از علاقه و سلیقه افراد خانه نشات می گیرد.

دکوراسیون خانه ۵۰ متری، پالت های چوبی این دختر گرافیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از چیدانه، اگر دوست دارید خانه ای داشه باشید که با ایده های ذهنی تان یکی باشد؛ نترسید و دست به کار شوید! در این مطلب خواهید دید که خانم رویا اطهری اصفهانی دکوراسیون منزل با کمترین هزینه را با رویاهای ذهنی خود ساخته است و نهایتا خانه پالتی اش را "خانه رویایی" خود می نامد، در چیدمان منزل رویا، اغلب وسایل قدیمی هساپتند یا رنگ و بویی نوستالژیک دارند:

خانه رویا در یک نگاه

تعداد افراد ساکن:  1 نفر
شغل صاحب خانه: گرافیست
موقعیت شهر: تهران/ محله: کردستان  
متراژ فضا : 50 متر مربع
سال ساخت:  30 سال
طبقه: دوم
ملک اجاره ای
تعداد اتاق خواب : یک خوابه
تعداد سرویس بهداشتی: یک دستشویی و یک حمام
سبک دکوراسیون: تلفیقی
رنگ های غالب: قهوه ای و کرم
ویژگی برجسته طراحی:  اعمال سلیقه شخصی (سبک رویایی!)
طراح : رویا السادات اطهری اصفهانی
مدت زمان طراحی داخلی و خرید وسایل: 1 ماه
هزینه دکوراسیون منزل: حدود 10 میلیون تومان

دکوراسیون خانه پالتی، آرامش در خانه مورد علاقه رویا

خانه ای که من ساختم رنگ و لعاب خانه های ژورنالی یا لوکس را ندارد، از مبلمان و وسایل گران قیمت خبری نیست و زرق و برق خانه های امروز را ندارد. اینجا خانه ای است که برای دل خودم و برای احترام به خودم و سلیقه ام چیدمان کردم. با وجود اینکه خانه قدیمی و کوچک به نظر می رسد، ولی دوست داشتنی است.

بگذریم از اینکه افراد زیادی دکوراسیون خانه من را دوست ندارند، ولی مهم این است که برای من مکانی است که بعد از خستگی و هیاهوی محیط بیرون، زمانی که به خانه بر می گردم، از تمام دنیا فارغ می شوم و دنیای بزرگی که دارم درون این مکعب خلاصه می شود.

در خانه پالتی من می توان امضای مرا دید و حس کرد، هر کسی که من را بشناسد و وارد فضای خانه ام بشود، بی شک متوجه حضور من حتی به اندازه بسیار کم می شود. من همیشه عاشق فضای شلوغ و قدیمی بودم و سعی کردم تا حدودی آن را در چیدمان خانه ام ایجاد کنم، با وجود اینکه فضا کم آوردم و بسیاری از ایده ها را نتوانستم اجرایی کنم. می توان گفت خانه پالتی من کپی از جایی نیست و برای چیدمان آن باید ریسک کرد تا نتیجه کار متفاوت و شگفت انگیز باشد.

در ابتدای کار به نظر چیدمان منزلی که در نظر داشتم سخت بود، ولی اتفاق افتاد. می توانم بگویم 90 درصد وسایل خانه را خودم ساختم. حکایت آن دیوار پر از تسبیح و قاب در دکوراسیون خانه، علاقه من به تسبیح را نشان می دهد که از بچگی برای جمع کردن آنها تلاش کردم. آن نقاشی هایی که روی دیوار و بین آنها قرار دارد، کار خودم است و سبک تازه ای برای من بوجود آورد که آن را هنوز در جایی ندیدم. اسم کالکشن و مجموعه من "فرشته درون" است و اگر بتوانم آن را در قالب نمایشگاه به نمایش می گذارم.

من به کتاب علاقه زیادی دارم؛ البته نه هر کتابی! ساز من که جای خود را دارد و فقط چون فضای خانه برای پیانو کافی نبود، نتولنستم آن را هم داشته باشم. می توانم بگویم که این خانه، "خانه رویایی من" است و شلوغی از نگاه من زیباست ولی از نگاه بقیه نه! قدیمی بودن وسیله ها را دوست دارم، زیبایی خانه پالتی من به خاطر نوستالژیک بودن آن است.

گوشه دنج در این خانه تمام دکوراسیون منزل است

هر فردی در خانه، گوشه دنج و مورد علاقه خودش را داد، در لحظه های تنهایی به سراغ آن رفته تا آرامش و خستگی از تنش بیرون برود. برای من آن فضا، همه فضای خانه است. هر قسمت از این خانه پالتی ام که بنشینم، فضای مورد علاقه من است، خستگی را از تنم بیرون می برد و آرامش را به من هدیه می دهد. چون چیدمان منزل و وسایل را با عشق انجام دادم و برای من پر از خاطره است.

هر کسی در خانه پالتی من جایگاهی دارد یا او را در قسمتی از فضای منزل حس می کنم.

برای مثال طاقچه کوچک روی دیوار با دو قاب که بهترین فصل های سال را نشان می دهند، گلدان دوست داشتنی ام و مجسمه بالرین بهترین روزهای زندگی ام را به یادم می آورد. نقطه نقطه این خانه، پر است از فضاهای دنج و خلوت برای بدست آوردن آرامشی که می خواهم...

پالت های چوبی: از فروشگاه آذر پالت
الوار چوبی: از خیابان آتشگاه اصفهان
فرش: فروشگاه پاتریس
پرده ها: خرید پارچه از بازار و دوخت خودم
کوسن و تشک مبل: از بازار و دوخت خودم

لاله های کوچک عباسی: از بازار میدان شاه اصفهان
کتابخانه: از دیجی کالا
شیشه های قدیمی قهوه ای و چوبی: از بازار میدان شاه اصفهان

شلف 4 طبقه: از پارکینگ پروانه (جمعه بازار تهران)
طاقچه: پارکینگ پروانه
تابلو: کار آبرنگ خودم

قناری ها (پسته و گردو ): از شهر پرنده
کتابهای خطی: از گنجینه پدری
میز تلویزیون (صندوقچه ها)، بشقاب های روی دیوار، چراغ شاه عباسی، سفره صفویه قلم زنی: از جهیزیه مادر و مادر بزرگ

مشکل فعلی در چیدمانه خانه پالتی

به دلیل اینکه من وسیله ها را در خانه درست کرده و سر همشان کردم، اگر بخواهم از این خانه جابجا شوم، خراب می شود و دیگر شبیه حتی مواد اولیه شان هم نیست. این وسایل از راهرو و یا پنجره خانه هم رد نمی شوند. این بزرگترین مشکلی است که دارم و نمیتوانم برای حل آن کاری بکنم؛ غیر از اینکه با وسایلم خداحافظی کنم.

این اولین خانه ای است که خودم دکوراسیون کردم

چیدمان این خانه برای من تجربه بسیار خوبی بود چون همیشه خانه مبله می گرفتم ولی این خانه باعث شد که بتوانم ایده هایی که در ذهن و رویا دارم، عملی کنم و هر روز آنها را ببینم. همیشه همه کارهای سخت را آقایان انجام نمی دهند، خانم ها هم می توانند هر کار غیر ممکنی را انجام بدهند و آن را تجربه کنند. پس همیشه منتظر یک نفر نباشیم تا کارهای ما را انجام بدهد، خودمان می توانیم آن یک نفر باشیم.

عناصر زنده مثل گیاهان آپارتمانی و شمع در فضای داخلی خانه

انرژی مثبتی که در حال حاضر در خانه دارم را مدیون سبزینه بودن (گیاهان آپارتمانی)، روشن بودن (شمع ها) و آواز پسته و گردو ( قناری هایم) می دانم. حضور گل و گیاه، شمع و هر چیزی که زنده است و می توانی با آن ارتباط برقرار کنی باعث زنده نگه داشتن محیط خانه می شود و حس و انرژی مثبت برای من دارد.

من عاشق باغبانی هستم، حتی یک مدت می خواستم گلفروشی بزنم ولی اتفاق نیفتاد، این قضیه از علاقه ام به سبزینه ها کم نکرد. محبتی که من به گل و گیاهانم می کنم، بسیار زیاد است و همیشه آنها کنار من خوشحال هستند. همه سبزینه های خانه پالتی اسم دارند و من آنها را با اسم صدا می زنم: عادل، سانتا، مسعود، بی تا، تینکربل، بل، سیندرلا، لبخند، ترنج، انارک و ...

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر