تغییر دکوراسیون خانه با حرف‌ های درگوشی یک طراح داخلی

عصر کالا: آیا تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا یک طراح داخلی باتجربه می‌تواند در به‌کارگیری نقوش و رنگ‌های پرمایه در فضا موفق باشد، ولی شما نمی‌توانید با رضایت کامل چنین پروژه‌هایی را به سرانجام برسانید؟ در ادامه به شما تکنیک‌هایی را آموزش خواهیم داد که نمی‌توان آنها را فقط با تحصیلات آکادمیک در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی به دست آورد، بلکه تلفیقی از آموزش و کار اجرایی می‌تواند شما را در میزان و انتخاب صحیح رنگ و طرح‌ها همراهی کند.

تغییر دکوراسیون خانه با حرف‌ های درگوشی یک طراح داخلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰
  • تغییر دکوراسیون خانه با حرف‌ های درگوشی یک طراح داخلی
  • تغییر دکوراسیون خانه با حرف‌ های درگوشی یک طراح داخلی
  • تغییر دکوراسیون خانه با حرف‌ های درگوشی یک طراح داخلی
  • تغییر دکوراسیون خانه با حرف‌ های درگوشی یک طراح داخلی
  • تغییر دکوراسیون خانه با حرف‌ های درگوشی یک طراح داخلی

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از چیدانه، همه به دنبال یک طراحی ساده برای فضای مورد نظرشان هستند و از اینکه رنگ‌های تند یا تیره را وارد محیط کنند، می‌هراسند. اغلب افراد از به کار بردن کاغذدیواری با طرح‌های شلوغ اجتناب می‌کنند؛ البته این تردیدها تا حدودی قابل‌قبول است؛ چراکه استفاده از طرح‌های خاص، مستلزم دانستن نکات تخصصی طراحی داخلی است، اما چنین چیزی، دلیل مناسبی برای طراحی‌های ساده و بی‌روح در فضای منزل‌ نیست.

در عصر حاضر با تنوع زیادی از مبلمان و مصالح رنگارنگ مواجه هستیم. از حق نگذریم هر یک از ما تمایل داریم حداقل یکی از این نشانه‌های خوش آب و رنگ را در منزل‌مان داشته باشیم و تنها علتی که تابه‌حال از آنها استفاده نکرده‌ایم، ترس از شلوغی و آشفتگی محیط زندگی‌مان است. در اینجا قصد داریم رازهایی درباره نحوه انتخاب و به‌کارگیری عناصر طراحی را برای‌تان فاش کنیم. امیدوارم بعد از خواندن این مطلب بتوانید با اعتمادبه‌نفس بیشتری عناصر و المان‌های محیط زندگی‌تان را انتخاب کنید.

سادگی در دکوراسیون خانه از مد نمی‌افتد

دست یافتن به آرامش نتیجه ساده‌زیستی است اما سادگی به معنای خانه بی‌روح و خالی نیست. این صحبت در مورد خانه‌هایی با متراژ کوچک هم صدق می‌کند. بهترین حالت استفاده از طرح‌ها برای جلوگیری از آشفتگی، تکرار آنها با اندازه‌های مختلف در محیط است. این عمل چشم بیننده را به دنبال خود در اطراف به چرخش درمی‌آورد. بهتر است طرح‌های بزرگ در کنار رنگ‌های ملایم قرار بگیرد؛ چون این کار سبب ایجاد تعادل می‌شود.

منظور از انتخاب رنگ ملایم در دکوراسیون منزل، انتخاب رنگ‌های روشن نیست؛ گاهی رنگ‌های سیر و تیره هم در کنار طرح‌های شلوغ به ایجاد تعادل در فضا کمک می‌کنند. تصور کنید یک فرش به رنگ مشکی و سفید با گل‌های درشت و قرمز، چطور روی کف سفید خودنمایی می‌کند تا روی یک کفپوش خاکستری؛ پس منظور از سادگی انتخاب یک پس‌زمینه تک‌رنگ ملایم است که با چیدمان مبلمان رنگی جان می‌گیرد.

کلید اصلی طراحی داخلی منزل، تناوب است

استفاده از تناوب در به‌کارگیری سطوح طرحدار و ساده، شاه‌کلید اصلی یک طراحی دکوراسیون موفق است. همیشه تناوب چشم‌نوازتر از یکنواختی است؛ چون برای بیننده یکنواختی کسالت‌آور است. صحیح این است که چشم به‌جای خیره شدن به یک نقطه به‌صورت متناوب بچرخد. شما می‌توانید با به کارگیری خلاقانه سطوح ساده و نقش‌دار، از خستگی اعضای خانواده جلوگیری کنید.

رنگ‌های خنثی را دوست داشته باشید

رنگ‌های خنثی یکی از مؤثرترین رنگ‌ها هستند. این دسته رنگی چه روشن باشند و چه تیره، سبب دیده شدن رنگ‌های دیگر می‌شوند. همچنین رنگ‌های خنثی سبب ملایم دیده شدن سطوح طرحدار می‌شوند. به‌عنوان‌ مثال شما می‌توانید از یک کاغذدیواری طرحدار با رنگ‌های طلایی و مسی یا نقره‌ای استفاده کنید و سپس یک عنصر دکوراتیو مانند یک گلدان با همان رنگ را در فضا قرار دهید. این عمل دکور شما را مدرن جلوه می‌دهد.

تعادل در دکوراسیون را فراموش نکنید

یکی از نکات مهم در طراحی داخلی حفظ تعادل میان طرح‌ها و نقش‌هاست. فرض کنید شما برای تهیه مبلمان، فرمی کاملا ساده را پسندیده‌اید، در این صورت بهترین گزینه برای پارچه مبل، پارچه‌ای طرحدار است و بالعکس اگر مبلی را انتخاب کرده‌اید که فرمی شلوغ و پر از منبت و کارهای چوبی دارد، بهترین گزینه برای پارچه آن، انتخاب پارچه‌ای‌ ساده است. مثال دیگر برای درک موضوع تعادل، انتخاب پرده منزل است. چنانچه پرده انتخابی شما 2 پانل ساده در کناره پنجره دارد، شما می‌توانید پرده‌ای پر از نقش و طرح‌های برجسته انتخاب کنید و اگر پرده شما از چندلایه تشکیل‌شده و دارای طراحی مجللی است، پارچه‌هایی را انتخاب کنید که کمترین نقش و طرح را دارند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر