واردات ۶۰۰ هزار تلفن همراه مازاد به کشور

عصر کالا- رئیس انجمن واردکنندگان موبایل گفت: ماه گذشته میزان واردات موبایل به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

واردات ۶۰۰ هزار تلفن همراه مازاد به کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حسین غروری رام، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: میزان مصرف موبایل در کشور ماهیانه یک میلیون دستگاه است. این در حالیست که در ماه گذشته میزان واردات موبایل به یک  میلیون و 600 هزار دستگاه رسیده است.
    غروی رام ادامه داد: 50 درصد بیش از نیاز بازار، گوشی وارد کشور شده است، از این رو واردکنندگان به ناچار کالاهایشان را در برخی مدل‌ها با تحمل زیان به فروش می‌رسانند.

    رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی متذکر شد تا پیش از مصوبه دولت در خصوص حذف معافیت 80 دلاری گوشی کالای همراه مسافر، این روش واردات برای افراد سودجو به صرفه بود و در خصوص موبایل‌های پرچم دار و گران قیمت سود بالایی را نسیب قاچاقچیان می‌کرد.

    غروری رام ادامه داد: از این رو شرکت‌های واردکننده شناسنامه دار در ضمینه واردات موبایل‌های گران قیمت و پرچمدار، توان رقابت با قاچاقچیانی که از رویه مسافری برای واردات و رجیستری این رده موبایل استفاده می‌کردند را نداشتند. به همین دلیل ثبت سفارش موبایل‌های گران قیمت برای واردکنندگان به صرفه نبود.

    رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، افزود: پس از تصمیم دولت مبنی بر اصلاح رویه مسافری، حالا شرکت‌های واردکننده اقدام به ثبت این مدل گوشی‌ها کردند.

    او تشریح کرد: گوشی‌های شرکتی که توسط واردکنندگان رسمی وارد ایران می‌شوند از ضمانت نامه 18 ماهه برخوردار هستند و مصرف کنندگان با مراجعه به سامانه 124 می‌توانند از قیمت این گوشی‌ها مطلع شوند.

    غروی گفت: هم اکنون 176 شرکت مجوز واردات خود را دریافت و 35 شرکت دیگر در صف دریافت مجوز هستند به این ترتیب با اطمینان می‌توان گفت مشکلی برای تامین بازار به وجود نخواهد آمد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی