اولین کارت گرافیک Vega به طور رسمی راهی بازار شد

عصر کالا- پس از یک سال انتظار برای عرضه کارت گرافیک های AMD Vega، در نهایت دو محصول با این معماری امروز راهی بازار شدند که البته پس از این همه انتظار، مدل های غیر گیمینگ هستند. دو کارت گرافیک با نام AMD Radeon Vega Frontier Edition از سوی این شرکت آمریکایی وارد بازار می گردد که برای کاربردهای Workstation، تولید محتوا، تولید انیمیشن، تولید واقعیت مجازی، پردازش های سرور کاری و... مورد استفاده قرار می گیرند. این دو محصول مانند TITAN Xp، برای انجام بازی طراحی نشده اند، با این وجود این امکان برای آنها نیز وجود دارد.

اولین کارت گرافیک Vega به طور رسمی راهی بازار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از سخت افزار ؛ خوشبختانه بر خلاف اطلاعات منتشر شده در روزهای اخیر که نشان دهنده قیمت های 1800 و 1200 دلار بود، ای ام دی دو نسخه ی AMD Radeon Vega Frontier Edition را با قیمت های 1000 و 1500 دلار راهی بازار می کند. یکی از نکات جالب توجه در این زمینه، استفاده از یک درایور واحد برای هر دو کارت گرافیک های گیمینگ و غیر گیمینگ Vega است. به عبارت ساده تر، نیازی به نصب درایورهای مجزا نبوده و زین پس درایورها برای کارت گرافیک های AMD Radeon Vega Frontier Edition و گیمینگ یکسان است.

    دو عدد کارت گرافیک Radeon Vega Frontier Edition موجود است که یکی از آنها با خنک کننده بادی و توان 300 وات و دیگر نیز با خنک کننده مایع و یک رادیاتور 12 سانتی متری وارد بازار می گردد که 370 وات توان حرارتی دارد. خبر خوب، افزایش فرکانس هسته است؛ معماری های AMD عموما در زمینه فرکانس هسته دچار نقاط ضعفی هستند و در این حال این کارت گرافیک دارای فرکانس پایه 1382 مگاهرتز است که در حالت افزایشی به 1600 مگاهرتز می رسد.

    در این GPU از 4096 هسته ی Stream Processor و 64 واحد ROP استفاده شده است. توان پردازشی این محصول بر اساس پردازش های ممیز شناور (اعشاری) برابر با 13.1 ترافلاپ است. 16 گیگابایت حافظه گرافیکی HBM2 برای آن تعبیه شده است که یک رابط حافظه 2048 بیتی با پهنای باند 483 گیگابایت در ثانیه نیز این محصول را همراهی می کند. شاید با خود فکر کنید که پهنای باند این کارت گرافیک مقداری کمتر از برخی مدل های موجود و حتی کارت گرافیک AMD Fury است با استفاده از تراشه های HBM1، دارای پهنای باند 512 گیگابایت در ثانیه بود! اما AMD معتقد است که استفاده از فناوری های HBC (High Bandwidth Cache) و HBCC (High Bandwidth Cache Controller) این کمبود را جبران کرده و پردازش ها از پهنای باند مناسبی در ارتباط با تراشه های حافظه برخوردار هستند. خروجی های تصویری در این محصول به 3 عدد DisplayPort 1.4 و یک رابط HDMI محدود می گردد. احتمالا نسخه های مخصوص بازی با پیشوند تجاری AMD RX در ماه ژوئیه معرفی می گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر