در مورد یوتیوب چه می‌دانید؟

عصر کالا- حقایق متعددی در مورد شبکه اجتماعی یوتیوب وجود دارد که شاید برای بعضی از کاربران و علاقه مندان به تکنولوژی جالب باشد.

در مورد یوتیوب چه می‌دانید؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، یوتیوب بدون شک نخستین و بزرگترین پلتفرم ویدئو محور و پخش آنلاین محتوای آنلاین در جهان است که در سال‌های اخیر توانسته است نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.

    بر اساس گزارش وب سایت thefactsite، حقایق و دانستنی‌های جالبی در مورد یوتیوب وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. در زیر به برخی از آنها خواهیم پرداخت:

    1. در هر ساعت، 100 ساعت ویدئو در پلتفرم یوتیوب بارگذاری و آپلود می‌شود.

    2. هرروزه کاربران بالغ بر 4 میلیارد ویدئو در یوتیوب تماشا می‌کنند که در یک ماه، به طور متوسط از مرز 6 میلیارد ویدئو عبور می‌کند.

    3. علاوه بر ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی بیشترین تعداد اشتراک گذاری ویدئو در یوتیوب را داراست و این به خاطر آن است که بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در این کشور ممنوع هستند ولی محدودیتی برای یوتیوب وجود ندارد.

    4. بیشترین موضوعی که ویدئوهای یوتیوب بر حول محور آن می‌گردد و کاربران به جست وجوی آن می‌پردازند، کلمه "موسیقی" است.

    5. یکی دیگر از موضوعاتی که بیشترین تعداد سرچ و جست جو در پلتفرم یوتیوب را به خود اختصاص داده است، "چگونه کراوات را ببندیم" بوده است.

    6. نخستین رهبر و فرد سیاسی مهمی که اقدام به ایجاد کانال در یوتیوب کرد، تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا بود که در سال 2007 میلادی برای خود یک حساب کاربری درست کرد.

    7. بر اساس تحقیقاتی که در سال 2013 میلادی صورت پذیرفت، 60 درصد از ویدئوهای آپلود شده در یوتیوب که بیشترین بازدید را نیز داشتند، در آلمان ممنوع و متوقف شد.

    8. طولانی‌ترین ویدئوی بارگذاری شده در یوتیوب 571 ساعت و یک دقیقه و 41 ثانیه است که معادل 23 روز و 19 ساعت است.

    9. یوتیوب در سال 2007 میلادی به مدت پنج ماه ممنوع و متوقف شد چراکه تصاویر توهین آمیزی به پادشاه این کشور منتشر شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی