از مراکز خرید بزرگ تا فروشنده‌های محجوب و غرفه های ملل

فروشندگانی که به هر قیمتی به شما جنس نمی‌فروشند!

عصر کالا- همانند تمامی مناطق آزاد، بخش عمده ای از گردشگرانی که به منطقه آزاد چابهار می آیند، ساعت های طولانی را در بازارها و مراکز خرید این منطقه سپری می کنند تا مایحتاج خود را به قیمت های مناسب و ارزان تر از شهرهای مقصد تهیه کنند.

فروشندگانی که به هر قیمتی به شما جنس نمی‌فروشند!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از خرداد، نکته جالب توجه اما در خرید از کسبه مراکز تجاری چابهار، رفتار متفاوت فروشندگان خونگرم و آرام این مغازه هاست.

    به طور معمول کسبه تمایل دارند که اجناس و کالاهای خود را به هر قیمتی به مشتریان فروخته و از این راه سود بیش تری کسب کنند اما در مراجعه ای که به مغازه های این منطقه داشتیم، نکته جالب آن بود که شماری از مغازه داران به جای آنکه با چرب زبانی اجناس خود را به شما بفروشند، تاکید می کردند که برخی اجناس را نخرید چون قیمت های آن بالاتر از نقاطی چون تهران است، چون آنان برخی البسه مد روز را از این نقاط می آورند، فروشندگان تاکید می کردند که این اجناس برای استفاده مردم منطقه مناسب است و برای گردشگران خرید آن چندان مزیتی ندارند.

    در همین حال قیمت لوازم برقی و کالاهای خانگی در این منطقه بسیار مناسب است و اگر شما قصد آن دارید که جهیزیه تهیه کنید یا کمبودهای خانگی را جبران، حتما سری به بازارهای متنوع و جذاب منطقه آزاد چابهار بزنید.

    از طرف دیگر سوغاتی های بسیاری برای پر کردن سبد خرید نوروزی شما در این منطقه وجود دارد که می تواند خاطره خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد، از ترشی جات متنوع و مختص این منطقه تا چای های مخصوص و منحصر به فردش و خوراکی های تند و جذابی که نام های جالبی دارند و در هیچ کجای ایران نمونه و مشابهی ندارند.

    پارچه فروشی های این منطقه نیز اجناس و اقلامی دارند که شاید در کم تر نقطه ای از ایران اینچنین تنوع و جذابیت و قیمت های جالبی داشته باشند، نشان به آن نشانی که یکی از نمادهای جالب این روزهای چابهار، خانم های گردشگری هستند که بسیاری از آنها با دست های پر از مغازه های پارچه فروشی بزرگ و چشم نواز منطقه خارج می شوند.

    غرفه هایی که در بازارهای منطقه آزاد با نام ملل مختلف نام گذاری شده اند و کالاهای متنوع بومی و بین المللی را ارائه می دهند از دیگر جاذبه های خرید در منطقه آزاد چابهار هستند، غرفه چینی ها و افغانی ها از نمونه های بارز آن هستند و شهروندان و گردشگرانی که به این مراکز خرید و غرفه ها مراجعه می کنند، عمدتا راضی و خشنود بوده و دست های پر از خریدی دارند و به تعریف از اجناس و انصاف فروشندگان می پردازند.

    مراکز خرید پیشرفته و چند طبقه منطقه آزاد که شمارگان آن از انگشتان دو دست فراتر نیز می رود، خود حکایتی متفاوت و جذابی هستند که برای عشق خریدها به مثابه بهشتی دور و دراز هستند

    پاساژهایی مملو از اجناس و اقلام فراوان که روزانه و به خصوص در ساعات پایانی شب، میزبان چند صد هزار بازدید کننده مختلف از اقصی نقاط ایران هستند و ترافیک سنگینی را در مرکز منطقه آزاد رقم می زنند، پاساژ تیس، صدف و سه پاساژی که در کنار هتل فردوس قرار دارند و چهره متفاوتی به این نقطه از منطقه آزاد بخشیده اند، از جمله مراکز خرید شاخص این منطقه توریستی تفریحی تجاری هستند.

    در مجموع باید گفت اگر قصد دارید علاوه بر بازدید از جاذبه های طبیعی و توریستی، خریدهای متنوع و مقرون به صرفه ای داشته باشید، توصیه می کنیم که حتما سری به منطقه ازاد چابهار بزنید، جایی که می توانید نه ساعت ها که حتی روزهایی را در بازارهای بزرگ و مجلل آن وقت بگذرانید و از تنوع و قیمت مناسب کالاها و برخوردهای منصفانه فروشندگان آن لذت برده و ساعات خوشی را برای خود و خانواده رقم بزنید.

    اینجا قرار نیست به هر قیمتی به شما جنس بفروشند، اینجا کالاهای مرغوب را به قیمت به شما می فروشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر