چرخش خرید به سمت دست‌فروشان

عصر کالا- دست‌فروشی یکی از مشاغلی است که با نزدیکی به نوروز بازار آن داغ می‌شود و با این وجود در گوشه و کنار خیابان‌ها جایی برای سوزن انداختن نیست تا جایی که مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید از مغازه ها از دست فروشان خرید کنند.

چرخش خرید به سمت دست‌فروشان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر کالا» به نقل از میزان، روزهای آخر اسفند مردم با انگیزه خرید عید و نوکردن جامه و خانه خود به بازار می‌رود و این افزایش تقاضا بازار دستفروشان را داغ می‌کند تا جایی که پیاده‌روها پول ساز شده اند.

    در میان دستفروشان از تمام قشرها چه پیر،جوان، نوجوان و مرد و زن هستند که در روزهای پایان سال دست به کسب درآمد از راه دست فروشی زده‌اند.

    در میان دست‌فروشان، کسانی هستند که سال‌هاست به این کار مشغول‌اند و به‌عنوان شغل به دست‌فروشی نگاه می‌کنند ، درآمدهای روزمره دست‌فروشی کفایت زندگی روزمره آنها را می‌دهد؛ البته به شرطی که کسب‌وکارشان را مختل نشود.

    اجناس آن‌ها از لباس و آجیل و دیگر نیازهای شب عید مردم گرفته تا کیف های مسافرتی، زیور آلات بدلی، حوله و دمپایی و... را شامل می‌شود.

    با این وجود بازار شب عید در 3 تا 4روز پایانی سال بهترین فرصت برای کسب درآمد است که عمراین کسب درآمد کوتاه اما سودش بالایی دارد، شغل‌هایی به این شکل با این میزان سود مختص روزهای پایان سال است.

    روزهایی که اگر سری به خیابان‌ها و کوچه های اطراف بیندازید خواهی دید که مردم با هیاهو برای شهر عید خرید می‌کنند از بساط هفت سین سبزه، سمنو،شمع،سنجد، سکه های تزئینی، گلدان،سیر،... پهن است.

    اما دستفروشان درآمدهای متفاوتی از یک میلیون تا 15میلیون تومان دارند شغل‌هایی که در روزهای آخر سال ظهور می کنند با وجود نداشتن بیمه و اثر ثابت و دائمی اما سودهای آنچنانی برای صاحبان خود دارند، آنقدر که برخی را وسوسه می‌کند شغل‌های ثابت خود را برای چند هفته کنار گذاشته و کنار خیابان بساط کنند و سود بازار شب عید را از دست ندهند.

    دستفروشی در خیابان‌های بالا شهر تهران نسبت به پایین شهر درآمد بیشتری دارند چرا که متناسب با منطقه ای که بساط کاسبی پهن می‌شود، سود دریافت می کنند، در این گیر و دار گاهی برخی جنس‌ها با 10 برابر قیمت هم به فروش می‌رسد.

    براساس این گزارش، دستفروشی‌های کنار خیابان هر چند یکی از شغل‌های کاذب محسوب می‌شود ولی در روزهای پایانی سال به بهترین مکان برای خرید مردم تبدیل شده که بعضا افراد با وجود این این بساط‌ها در کنار خیابان کمتر به سمت مغازه‌های سطح شهر می‌روند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر