مودم جدید LTE کوالکام با سرعت گیگابیت برای گوشی‌ها

عصر کالا- با وجود اینکه کمپانی‌ها در حال توسعۀ فناوری ۵G با نرخ انتقال دادۀ نجومی هستند، اما کوالکام همچنان در تلاش است تا از حداکثر ظرفیت شبکه‌های نسل چهارم استفاده کند.

مودم جدید LTE کوالکام با سرعت گیگابیت برای گوشی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا » به نقل از ایتنا ،شرکت کوالکام، از مودم LTE جدیدی با نرخ انتقال 1.2 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد که می‌تواند با سرویس‌های کابلی اینترنت نظیر گوگل فایبر رقابت می‌کند. مودم اسنپ‌دراگون ایکس20، سرعت دانلود را از 1 گیگابیت بر ثانیه -که در حال حاضر توسط اسنپ‌دراگون ایکس16 ارائه می‌شود- به 1.2 گیگابیت بر ثانیه رسانده است.

    گفتنی است با وجود اینکه کمپانی‌ها در حال توسعه فناوری 5G با نرخ انتقال داده نجومی هستند، اما کوالکام همچنان در تلاش است تا از حداکثر ظرفیت شبکه‌های نسل چهارم استفاده کند.

     این کمپانی آمریکایی از مودم ال.تی.ای جدیدی با نام اسنپ‌دراگون ایکس20 رونمایی کرده است که این مودم در مقایسه با نسل پیشین مودم ال.تی.ای کوالکام 20 درصد سریع‌تر شده است و از این نظر می‌تواند با سرعتی که سرویس‌های کابلی نظیر گوگل فایبر در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برابری کند.

    مودم ایکس 20 کوالکام این قابلیت را دارد که تا 12 استریم دانلود جداگانه را از شبکه 4G مخابراتی با ظرفیت 100 مگابیت در ثانیه برای هر دستگاه دریافت کند. سرعت آپلود با این مودم به بیش از 150 مگابیت در ثانیه می‌رسد.


    البته این سرعت به محض قرار گرفتن تراشه بر روی گوشی محقق نمی‌شود. در سال گذشته، کوالکام به ورج اعلام کرده بود که برای مودم ایکس 16، در شبیه‌سازی‌ها، سرعت‌های متوسط در محدوده 112 تا 307 مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت روی 533 مگابیت بر ثانیه بوده است.
    به احتمال زیاد، سرعت‌های متوسط در مودم ایکس20، به لطف حداکثر سرعت بالاتر، از این مقادیر هم پیشی خواهد گرفت.

    از دیگر قابلیت‌های این تراشه باید به پشتیبانی از مکالمات صوتی مبتنی بر ال.تی.ای با کیفیت بالا روی گوشی‌های هوشمند دو سیم کارته اشاره کرد که البته این ویژگی بیشتر در کشور‌هایی نظیر چین موضوعیت دارد، چراکه بهره‌گیری از گوشی‌های هوشمند دو سیم کارته در این کشور‌ها مرسوم است.

    البته باید به این نکته اشاره کرد که این مودم به این زودی، راهی بازار نخواهد شد.
    در حال حاضر نمونه‌هایی از مودم ایکس 20 کوالکام در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، اما انتظار نمی‌رود که تا نیمه اول سال 2018، هیچ گجتی با بهره‌گیری از این مودم راهی بازار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر