ماده گرافنی برای جذب رطوبت کفش ها ابداع شد

عصر کالا- محققان با کمک گرافن ماده ای ساخته اند که ۲ برابر ژل های سیلیکایی قابلیت جذب رطوبت دارد و می توان آن را در کفش و دستگاه های الکترونیکی به کار برد.

سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

ماده گرافنی برای جذب رطوبت کفش ها ابداع شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، کیسه های کوچک حاوی ژل سیلیکا که در همه چیز از جعبه های کفش گرفته تا بسته بندی های مختلف به کار می روند، عاملی مهم در جلوگیری از رشد قارچ و گسترش رطوبت هستند.
اکنون دانشمندان ماده ای ساخته اند که می تواند 2 برابر ژل های سیلیکایی رطوبت جذب کند و به کارگیری آن در کفی کفش ها سبب می شود، پاپوش مذکور تازه و نو بماند. البته این یکی از کاربردهای آن است.
دانشمندان دانشگاه نیوساوث ولز در استرالیا این ماده را با به کارگیری نوعی گرافن (به نام اکسید گرافن) ساخته اند که شامل اتم های کربن، اکسیژن و هیدروژن است. این ماده از راه فراوری گرافیت (مدل سه بعدی  گرافن) ساخته می شود.
با این روش ماده ای لایه لایه با رویه لمینیتی به وجود آمد که قابلیت های خارق العاده جذب دارد. از این ماده قبلا برای تولید غشایی استفاده می شد که نمک را از آب دریا جدا یا آب را از مواد رادیواکتیویته پاکسازی می کند.
محققان دانشگاهی برای درک بهتر قابلیت جذب این ماده آزمایش هایی انجام دادند. آنها متوجه شدند این ماده می تواند 0.58 گرم آب به ازای هر گرم اکسید گرافن جذب کند. همچنین آنها متوجه شدند با تغییر فضای بین هر لایه از اکسید گرافن آنها می توانند میزان قابلیت جذب رطوبت را تغییر دهند.
گفته شده است می توان از ماده مذکور در دستگاه های الکترونیکی، دستگاه های تهویه هوا، کفش و  بسته بندی های مختلف استفاده کرد.
ار آنجا که این ماده رطوبت را در دمای پایین تر از مواد خشک کننده فعلی خارج می کند، می توان آن را خشک و دوباره استفاده کرد.

برچسب ها

کفش هوشمندکفش‌رطوبت سازدستگاه تصفیه هوا
مطالب مرتبط بیشتر
گجتی که بوی بد کفش را از بین می برد اسکیت کفش مانند سِگوِی به قیمت ۳۹۹ دلار اعطای زمین و وام به تولیدی های کیف و کفش برای انتقال به قرچک شرکت چینی کفش های متحرک ساخت کفش فوتبال ایرانی قادر به رقابت با برندهای جهانی نیست هیدروژل جدید برای جذب بیشتر رطوبت هوا ساخته شد افزایش ۱۵ درصدی قیمت کفش رفع خستگی‌های شغلی با تغییر در طراحی کفش‌ها تامین ارز تولید و واردات کفش کلید خورد حل مشکلات صنعت کفش تا دو ماه آینده چرا بیش از نیمی از تولیدکننده‌های کفش تعطیل هستند؟ کفاشان مواد اولیه تولید ندارند کفش های هوشمند مجهز به GPS کفش های هوشمند مجهز به GPS خرید یک دستگاه دفع حشره چقدر تمام می شود؟ ساخت کفشی با بازیافت آدامس با چه ترفندی از بوی نامطبوع ماشین لباسشویی خلاص شویم کفش فوق سبک تولید شد تخفیف ۳۰درصدی کیف و کفش و ۲۵درصدی فرش در اردیبهشت‌ماه کفش ملی با سرمایه گذاری یک شرکت خارجی احیا می شود راه اندازی ۳۰۰ فروشگاه مختص عرضه کفش داخلی کفش هوشمند ایرانی طراحی شد کفش هوشمند ایرانی طراحی شد چین بزرگ‌ترین واردکننده کفش و پوشاک جهان است کفش دوستدار محیط زیست با جلبک تولید شد کفش دوستدار محیط زیست با جلبک تولید شد سبک و سریع ترین کفش ورزشی دنیا تولید شد سبک و سریع ترین کفش ورزشی دنیا تولید شد دمپایی هوشمند کفی کفش میزان خستگی را می سنجد کفش هوشمندی که احتمال سقوط صاحبش را هشدار می دهد کفش هوشمندی که احتمال سقوط صاحبش را هشدار می دهد اصلاح الگوی حرکتی با "کفی الکتریکی هوشمند" ساخت محققان کشور برای خرید دستگاه رطوبت ساز چقدر باید هزینه کرد؟ + جدول تولید اولین کفش های کاملا ضدآب دنیا فروش گرانترین کفش زنانه جهان در دبی+عکس ایران بزرگترین تولید کننده کفش خاورمیانه است تولید و صادرات کفش برند معروف ایتالیایی در ایران تنها ۲۵۰ برند معروف کفش و پوشاک در تهران مجوز دارند آنیا، اسکیت پاشنه بلند! +تصاویر کفش ماژولی با رویه قابل شستشو ساخته شد طراحی چکمه فضانوردی توسط شرکت البسه ورزشی ساز ناکوک صنعت کیف و کفش در ایران نایکی کفش‌هایش را اینستاگرام هم می‌فروشد با اسپری جادویی NonWater از لکه های روی کفش و لباس خداحافظی کنید برنامه تولید ۲۱۰ میلیون جفت کفش ایرانی رونمایی از لباس رباتیک آینده سربازان روسیه کفش‌های زنانه زیبا با الهام از مناظر طبیعی + تصاویر کفش هوشمند شیائومی با قیمتی فوق العاده وارد بازار ایران شد این کفش را به ۱۰۱۲۵ شیوه مختلف بپوشید آخرین وضعیت صنعت نساجی ابداع «تعدیل‌کننده مکانیکی دمای درون کفش» توسط مبتکر ایرانی کتانی‌های ایرانی به اسم برند خارجی به فروش می‌رسند کمیاب‌ترین محصول اپل تا چند روز دیگر به مزایده‌ گذاشته می‌شود نایکی بندهای جدیدی را برای ساعت هوشمند اپل معرفی کرد کفش‌های وطنی‌ام کو؟ فروش کتانی های ایرانی به نام برندهای خارجی کفش سوپر هوشمند، سوپر قدرتمند کفش سوپر هوشمند، سوپر قدرتمند تولید کفش با قابلیت شخصی سازی کامل ممکن شد کفشی از جنس ذرت به بازار می آید مردی با درازترین کفش های دنیا +تصاویر فروش بیش از ۱۰ میلیون دلار کفش‌ خارجی در مغازه‌ها ورود کفش‌های چاپ ۳ بعدی به بازار ورود کفش‌های چاپ ۳ بعدی به بازار کفش خود را هوشمند انتخاب کنید کفش خود را هوشمند انتخاب کنید
برگشت به بالا