کفاشان مواد اولیه تولید ندارند

عصر کالا- رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران گفت: تعداد قابل توجهی از کارگاه‌های تولیدی تعطیل هستند و مواد اولیه در دسترس تولیدکنندگان قرار نمی‌گیرد.

شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

کفاشان مواد اولیه تولید ندارند

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, رسول شجری اظهار کرد: نوسانات اخیر ارزی عاملی شد تا بازار کفش دچار نابسامانی شود و در حال حاضر این بازار با کمبود مواد اولیه مواجه شده است.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی کمبود مواد اولیه این است که نیاز بازار کفش در مواد اولیه از طریق وارد تأمین می‌شود و در نوسانات اخیر ارزی، واردکنندگان در تهیه ارز با مشکلاتی مواجه شده‌اند و پیش بینی می‌کنند نقدینگی آن‌ها با کاهش همراه شود که عاملی شده با احتیاط مواد اولیه را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران خاطرنشان کرد: در گذشته تهیه مواد اولیه به صورت مدت دار بود که با بروز نوسانات ارزی عرضه‌کنندگان مواد اولیه محصولات را تنها به صورت نقدی در اختیار تولیدکننده قرار می‌دهند که تولیدکننده توان خرید مواد اولیه به صورت نقدی را ندارد لذا میزان تولید به شدت کاهش یافته است.

او درباره بازدید رئیس جمهور از بازار کفش تبریز خبر از صادرات کفش تبریز و حمایت از این محصول برای صادرات، بیان کرد: در ماه‌های اخیر اقداماتی در بازار تهران در زمینه صادرات کفش به روسیه صورت گرفت که به دلیل نبود پشتوانه دولتی این مهم به سرانجام مناسبی ختم نشد.

شجری خاطرنشان کرد: پشتوانه صادرات در بازار کفش وجود دارد اما باید شرایطی رقم بخورد تا محصولات به بازارهای هدف صادر شوند و صادرات در حال حاضر به صورت انفرادی است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نیاز بازار داخلی از سوی تولیدکنندگان تأمین می‌شود؟ گفت: میزان تولید بیش از نیاز بازار داخلی است؛ از این رو باید برنامه ریزی صورت گیرد تا محصولات به بازارهای هدف صادر شوند.

هفته ابتدایی اردیبهشت ماه حسن روحانی - رئیس جمهوری ایران - بازدیدی از بازار کفش تبریز داشت که در این بازدید اعلام شد "شرایط مناسبی برای صادرات کفش تبریز ایجاد خواهد شد".

برچسب ها

کفش‌کفاشیمواد اولیه
مطالب مرتبط بیشتر
اسکیت کفش مانند سِگوِی به قیمت ۳۹۹ دلار اعطای زمین و وام به تولیدی های کیف و کفش برای انتقال به قرچک تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به مواد اولیه وارداتی شرکت چینی کفش های متحرک ساخت ماده گرافنی برای جذب رطوبت کفش ها ابداع شد کفش فوتبال ایرانی قادر به رقابت با برندهای جهانی نیست افزایش ۱۵ درصدی قیمت کفش رفع خستگی‌های شغلی با تغییر در طراحی کفش‌ها تامین ارز تولید و واردات کفش کلید خورد حل مشکلات صنعت کفش تا دو ماه آینده چرا بیش از نیمی از تولیدکننده‌های کفش تعطیل هستند؟ کفش های هوشمند مجهز به GPS ساخت کفشی با بازیافت آدامس کفش فوق سبک تولید شد تخفیف ۳۰درصدی کیف و کفش و ۲۵درصدی فرش در اردیبهشت‌ماه کفش ملی با سرمایه گذاری یک شرکت خارجی احیا می شود راه اندازی ۳۰۰ فروشگاه مختص عرضه کفش داخلی کفش هوشمند ایرانی طراحی شد چین بزرگ‌ترین واردکننده کفش و پوشاک جهان است کفش دوستدار محیط زیست با جلبک تولید شد سبک و سریع ترین کفش ورزشی دنیا تولید شد کفش هوشمندی که احتمال سقوط صاحبش را هشدار می دهد تولید اولین کفش های کاملا ضدآب دنیا فروش گرانترین کفش زنانه جهان در دبی+عکس ایران بزرگترین تولید کننده کفش خاورمیانه است تولید و صادرات کفش برند معروف ایتالیایی در ایران تنها ۲۵۰ برند معروف کفش و پوشاک در تهران مجوز دارند آنیا، اسکیت پاشنه بلند! +تصاویر کفش ماژولی با رویه قابل شستشو ساخته شد طراحی چکمه فضانوردی توسط شرکت البسه ورزشی ساز ناکوک صنعت کیف و کفش در ایران نایکی کفش‌هایش را اینستاگرام هم می‌فروشد برنامه تولید ۲۱۰ میلیون جفت کفش ایرانی کفش‌های زنانه زیبا با الهام از مناظر طبیعی + تصاویر این کفش را به ۱۰۱۲۵ شیوه مختلف بپوشید آخرین وضعیت صنعت نساجی ابداع «تعدیل‌کننده مکانیکی دمای درون کفش» توسط مبتکر ایرانی کتانی‌های ایرانی به اسم برند خارجی به فروش می‌رسند کمیاب‌ترین محصول اپل تا چند روز دیگر به مزایده‌ گذاشته می‌شود نایکی بندهای جدیدی را برای ساعت هوشمند اپل معرفی کرد کفش‌های وطنی‌ام کو؟ فروش کتانی های ایرانی به نام برندهای خارجی کفش سوپر هوشمند، سوپر قدرتمند تولید کفش با قابلیت شخصی سازی کامل ممکن شد کفشی از جنس ذرت به بازار می آید مردی با درازترین کفش های دنیا +تصاویر فروش بیش از ۱۰ میلیون دلار کفش‌ خارجی در مغازه‌ها ورود کفش‌های چاپ ۳ بعدی به بازار ورود کفش‌های چاپ ۳ بعدی به بازار
برگشت به بالا