کاهش اقبال به عینک آفتابی هوشمند

عصر کالا- چند ماه پیش بود که عینک رنگارنگ و هوشمند شرکت اسنپ چت که مجهز به دوربین هم هست، با جنجال و هیاهو روانه بازار شد.

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

کاهش اقبال به عینک آفتابی هوشمند

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آخرین خبر، Spectacles که عینک آفتابی هوشمند و جالبی است، طراحی متفاوتی داشته و انتظار می‌رفت توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا را به خودش جلب کند. با این حال اما گویا این عینک آن طور که انتظار می‌رفت نتوانسته دل خریداران را ببرد و در نتیجه فروش چندان خوبی را تجربه نکرده است. حالا بعد از گذشت حدود 6 ماه از زمان عرضه رسمی این عینک هوشمند به بازار، شرکت اسنپ-چت از کاهش فروش این عینک خبر داده است. این شرکت در گزارشی که از درآمدش در فصل دوم سال جاری میلادی منتشر کرده، اعلام کرده است که در این فصل درآمدی برابر 4/ 5 میلیون دلار داشته، در حالی که این درآمد در فصل اول برابر 3/ 8 میلیون دلار بوده است.

جالب اینکه این گزارش نشان می‌دهد تقریبا تمام درآمد اسنپ چت در 6 ماه اخیر از فروش عینک‌های Spectacles به‌دست آمده است. با این اوصاف از آنجا که عینک جالب Spectacles با قیمت 130 دلار در بازار عرضه می‌شود، شرکت اسنپ حدود 41 هزار و 500 دستگاه از این عینک‌ها را در فصل دوم سال جاری میلادی به فروش رسانده است. این میزان حدود 35 درصد کمتر از فروش حدود 64 هزار دستگاهی این عینک در فصل اول امسال بوده است. به این ترتیب می‌توان گفت که فروش جهانی عینک Spectacles در فصل دوم سال 2017 کاهش فصلی 35 درصدی را تجربه کرده است. کاهش فروش عینک‌های Spectacles حالا سوالاتی را درباره تلاش‌های شرکت مادر اسنپ چت برای تغییر ماهیت به یک شرکت تولیدکننده دوربین، مطرح کرده است. این ابهامات تردیدهایی را هم درباره دوام حضور این شرکت در بازار گسترده و رقابتی ابزارهای پوشیدنی هوشمند ایجاد کرده است. شرکت‌های بزرگ تکنولوژی از گوگل گرفته تا سامسونگ تلاش‌های جدی و زیادی کرده‌اند تا بتوانند یک گجت پوشیدنی طراحی و تولید کنند که بتواند توجه کاربران را جلب کند و در این بازار رقابتی باقی بماند.

Spectacles اولین بار در پاییز سال 2016 روانه بازار شد و در ابتدا تنها توسط دستگاه فروش خودکار جالب این شرکت در چند شهر عرضه می‌شد و به فروش می‌رسید. اوایل سال جاری میلادی این عینک‌ها از طریق وب سایت اسنپ برای کاربران سراسر آمریکا در دسترس قرار گرفتند؛ اما فروش این محصول مطابق با انتظارات و پیش‌بینی‌های شرکت پیش نرفت. وب‌سایت معتبر و شناخته شده TechCrunch در ماه ژوئن گذشته گزارش داد که دومین نسخه از عینک Spectacles در دست تولید است و انتظار می‌رود این نسخه از قابلیت واقعیت افزوده هم بهره ببرد. با این حال اما هنوز مشخص نیست که چنین به‌روز‌رسانی در نسخه بعدی عینک Spectacles می‌تواند توجه کاربران را برای خرید جلب کند؛ مخصوصا اگر نسخه بعدی این عینک با قیمتی گران‌تر هم روانه بازار شود.

کاهش فروش عینک هوشمند شرکت اسنپ در حالی اتفاق افتاده است که ضرر خالص این شرکت از 116 میلیون دلار در سال گذشته حالا به 443 میلیون دلار رسیده است. گزارش‌های شرکت اسنپ نشان می‌دهد که عینک Spectacles در حال حاضر 173 میلیون کاربر فعال روزانه دارد؛ در‌حالی‌که کارشناسان این شرکت انتظار داشتند این تعداد دست کم به 175 میلیون برسد. گزارش درآمد شرکت اسنپ در فصل دوم سال جاری میلادی در روز پنج‌شنبه منتشر شد و تنها چند ساعت بعد قیمت سهام این شرکت در بازار بورس کاهش 17 درصدی را تجربه کرد.

برچسب ها

عینک آفتابیعینک هوشمند
مطالب مرتبط بیشتر
عینک واقعیت افزوده تمام صوتی از راه رسید عینک واقعیت افزوده تمام صوتی از راه رسید فرار از آفتاب سوختگی با فناوری هوش مصنوعی عینک های آفتابی به دوربین دوگانه مجهز شدند عینک های آفتابی به دوربین دوگانه مجهز شدند تولید نمایشگرهای کوچک فوق دقیق برای هدست های واقعیت افزوده ترکیب عینک آفتابی و ژن‌درمانی برای درمان بیماری‌های نادر چشم ترکیب عینک آفتابی و ژن‌درمانی برای درمان بیماری‌های نادر چشم تولید عینک هوشمند با ظاهر عادی + عکس اینتل هم عینک هوشمند عرضه می کند عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد طرح اولیه عینک ضدتهوع ثبت شد تولید هدفون مجهز به نمایشگر چشمی عینک هوشمند برای برطرف کردن اختلالات بینایی ساخته شد سامسونگ با یک عینک هوشمند و یک اسپیکر عجیب در ۲۰۱۸ CES فروش عینک‌ قاچاق در فضای مجازی فروش عینک‌ قاچاق در فضای مجازی رونق در بازار ابزارهای پوشیدنی قیمت و زمان عرضه هواوی میت ۱۰ در بازار ایران مشخص شد عینک واقعیت افزوده اپل ۲۰۲۰ عرضه می شود عینک واقعیت افزوده کم بینایان را بینا می کند همه چیز درباره یک عینک فوق هوشمند برای شناگران! +تصاویر عینک هوشمند عملکرد شناگر را رصد می کند عینک هوشمند عملکرد شناگر را رصد می کند لیست قیمت انواع عینک آفتابی ضد انعکاس در بازار جایگزینی عینک هوشمند به جای گوشی هوشمند یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ عینک آفتابی استاندارد بخرید عینک گوگل شما را از رایانه بی نیاز می کند عینک هوشمند اپل دارای دوربین سه بعدی و فاقد نمایشگر اختصاصی خواهد بود این عینک آفتابی برق تولید می کند این عینک آفتابی برق تولید می کند لیست قیمت برخی از پرفروش ترین عینک های آفتابی با کمک این عینک برای خاموش کردن چراغ ها فقط کافیست یک چشمک بزنید! +عکس لیست قیمت جدیدترین عینک های موجود در بازار مناسب‌ترین عینک‌های آفتابی کدامند ویژگی‌های یک عینک آفتابی مناسب چیست؟ عینک هوشمند گوگل گلس، پس از سه سال آپدیتی جدید دریافت کرد اندی رابین به دنبال احیا عینک‌های هوشمند؛ این بار با دوربین‌هایی داخل شیشه افشای اطلاعاتی از عینک هوشمند و آیفون ۸ اپل در Reddit توسط منبعی از فاکسکان عینک آفتابی استاندارد چند؟ عینک های آفتابی جایگزین گوشی های هوشمند می شوند برای خرید عینک آفتابی استاندارد چقدر باید هزینه کرد؟+جدول‌قیمت برای خرید عینک آفتاب استاندارد چقدر باید هزینه کرد؟+جدول‌قیمت واقعیت افزوده بدون نیاز به عینک در ویندوز جدید موبایل‌های هوشمند، عینک می‌شوند این عینک هوشمند می تواند مانند چشم انسان، روی یک نقطه زوم کند عینک آفتابی که فیلمبرداری می کند عینک‌های هوشمند به زودی جایگزین گوشی‌های موبایل خواهند شد اپل عینک واقعیت مجازی می سازد با این عینک فیلمبرداری کنید واردات ۴ میلیون دلاری عینک آفتابی عینک های آفتابی به زودی جایگزین کارت های اعتباری می شوند عینک هوشمندی که با دستور کاربرانش تغییر رنگ می دهد عینک هوشمند با قابلیت تصویربرداری ۳۶۰ درجه‌ای عینک هوشمند با قابلیت تصویربرداری ۳۶۰ درجه‌ای این عینک، مربی ورزشی است این عینک، مربی ورزشی است عینک آفتابی مجهز به دوربین فیلمبرداری عینک آفتابی مجهز به دوربین فیلمبرداری
برگشت به بالا