واقعیت افزوده بدون نیاز به عینک در ویندوز جدید

عصر کالا- دیدن تصاویر غیرواقعی در کنار اشیاء واقعی و در محیط واقعی بدون نیاز به یک عینک خاص قابلیت تازه‌ای در ویندوز است.

چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

واقعیت افزوده بدون نیاز به عینک در ویندوز جدید

به گزارش پایگاه خبری« عصرکالا» به‌ نقل از Engaget، واقعیت افزوده یا همان تصاویر مجازی‌ای که به تصاویر و اشیاء واقعی در محیط افزوده می‌شوند، یکی از دستاوردهای تکنولوژی دید سه‌بعدی‌ است که سال‌هاست در انواع مختلفی از گجت‌ها در دسترس کاربران قرار گرفته است.
برای استفاده از تصاویر سه‌بعدی، معمولا لنزهای خاصی مورد نیاز است و اگر بنا باشد چیز غیرواقعی‌ای به محیط واقعی افزوده شود، آنگاه عینک‌هایی مانند گوگل‌گلاس یا هولولنز مورد نیاز است که خود یک کامپیوتر قابل نصب روی سر محسوب می‌شوند. اکنون شرکت مایکروسافت برای حل این مساله و رفع نیاز چند صد دلاری برای تهیه این عینک‌ها، نرم‌افزاری را در ویندوز مدل جدید 10 تعبیه کرده است که با استفاده از آن می‌توان بدون نیاز به عینک، تصاویر واقعیت افزوده را دید.
روش کار به‌ این شکل است که نرم‌افزار جدید به دوربین پشتی دستگاه متصل می‌شود و تصاویری که از پشت دستگاه می‌گیرد را با واقعیت افزوده ترکیب و در صفحه نمایش نشان می‌دهد. مهم نیست که ویندوز 10 روی تبلت و گوشی همراه نصب شده باشد یا یک کامپیوتر رومیزی از آن استفاده کند، وقتی یک وب‌کم معمولی داشته باشید، می‌توانید از این نرم‌افزار برای دیدن تصاویر افزوده لذت ببرید. ب
یشترین کاربرد این نرم‌افزار در کلاس‌های درس است که دانشجویان نیازی به عینک واقعیت افزوده گران‌قیمت نخواهند داشت و با هر نوع گجتی می‌توانند آنچه معلم تلاش می‌کند به‌ صورت مجازی در دنیای واقعی نشان‌ دهد را ببینند.

برچسب ها

عینک هوشمند
مطالب مرتبط بیشتر
تولید عینک هوشمند با ظاهر عادی + عکس اینتل هم عینک هوشمند عرضه می کند عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد طرح اولیه عینک ضدتهوع ثبت شد تولید هدفون مجهز به نمایشگر چشمی عینک هوشمند برای برطرف کردن اختلالات بینایی ساخته شد سامسونگ با یک عینک هوشمند و یک اسپیکر عجیب در ۲۰۱۸ CES فروش عینک‌ قاچاق در فضای مجازی رونق در بازار ابزارهای پوشیدنی قیمت و زمان عرضه هواوی میت ۱۰ در بازار ایران مشخص شد عینک واقعیت افزوده اپل ۲۰۲۰ عرضه می شود عینک واقعیت افزوده کم بینایان را بینا می کند همه چیز درباره یک عینک فوق هوشمند برای شناگران! +تصاویر عینک هوشمند عملکرد شناگر را رصد می کند جایگزینی عینک هوشمند به جای گوشی هوشمند کاهش اقبال به عینک آفتابی هوشمند عینک گوگل شما را از رایانه بی نیاز می کند عینک هوشمند اپل دارای دوربین سه بعدی و فاقد نمایشگر اختصاصی خواهد بود این عینک آفتابی برق تولید می کند با کمک این عینک برای خاموش کردن چراغ ها فقط کافیست یک چشمک بزنید! +عکس عینک هوشمند گوگل گلس، پس از سه سال آپدیتی جدید دریافت کرد اندی رابین به دنبال احیا عینک‌های هوشمند؛ این بار با دوربین‌هایی داخل شیشه افشای اطلاعاتی از عینک هوشمند و آیفون ۸ اپل در Reddit توسط منبعی از فاکسکان موبایل‌های هوشمند، عینک می‌شوند این عینک هوشمند می تواند مانند چشم انسان، روی یک نقطه زوم کند عینک آفتابی که فیلمبرداری می کند عینک‌های هوشمند به زودی جایگزین گوشی‌های موبایل خواهند شد اپل عینک واقعیت مجازی می سازد عینک های آفتابی به زودی جایگزین کارت های اعتباری می شوند عینک هوشمندی که با دستور کاربرانش تغییر رنگ می دهد عینک هوشمند با قابلیت تصویربرداری ۳۶۰ درجه‌ای عینک هوشمند با قابلیت تصویربرداری ۳۶۰ درجه‌ای این عینک، مربی ورزشی است این عینک، مربی ورزشی است
برگشت به بالا