عینک‌های هوشمند به زودی جایگزین گوشی‌های موبایل خواهند شد

عصر کالا- در سال ۲۰۱۷، تغییرات زیادی را در طراحی گوشی های هوشمند شاهد بودیم. برای نمونه می توان به شرکت های سامسونگ و ال جی اشاره کرد که از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در صفحه نمایش گوشی های جدید خود به نام های گلکسی اس ۸ و جی ۶ استفاده کردند.

يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱:۰۰

عینک‌های هوشمند به زودی جایگزین گوشی‌های موبایل خواهند شد

به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  جام‌جم آنلاین، بازار گوشی های هوشمند در سال 2017، تغییرات زیادی را در طراحی گوشی های هوشمند شاهد بود. برای نمونه می توان به شرکت های سامسونگ و ال جی اشاره کرد که از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در صفحه نمایش گوشی های جدید خود به نام های گلکسی اس 8 و جی 6 استفاده کردند و محصولاتی با حداقل حاشیه نمایشگر و نسبت ابعاد جدیدی را روانه بازار کردند.
اما علی رغم این جذابیت ها، مایکل آبراش، از مدیران ارشد کمپانی فیس بوک در بخش تحقیاتی آکیولس، اعتقاد دیگری دارد و عنوان کرد که در کمتر از 5 سال آینده بازار ارتباطات از راه دور، دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد و به سمت استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده حرکت خواهد کرد به طوری که عینک های هوشمند جایگزین اسمارت فون های موجود در بازار می شوند.
در حال حاضر، چندین شرکت فعال در حوزه تکنولوژی، اقداماتی را در زمینه توسعه فناوری عینک های هوشمند انجام داده اند که از میان آن ها می توان به طرح مفهومی گوگل گلس اشاره کرد که البته فعلاً این پروژه در حالت سکون قرار دارد و بنابه دلایل مختلفی از قبیل فنی و حفظ حریم شخصی کاربران، متوقف شده است. اما با این حال، این محصول توانست راه را برای سایر کمپانی ها برای قدم نهادن در این عرصه هموار کند.
در این شرکت مایکروسافت نیز در زمینه تکنولوژی واقعیت افزوده، کارهای را در دست اقدام دارد که هولولنز یکی از دستاوردهای مهندسان این شرکت در این زمینه محسوب می شود. هدستی که اگرچه توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده اما حجم زیاد و اندازه بزرگ آن، مانع از تسلط آن بر گوشی های هوشمند خواهد شد.
به گفته آبراش، تکنولوژی واقعیت افزوده در سال های آغازین توسعه خود به سر می برد و همانند بسیاری از فناوری های موجود، نیازمند زمان بیشتری برای توسعه و عرضه به بازار است. از این رو، پیش بینی می شود که در طی 20 الی 30 سال آینده، دیگر کسی را نخواهید دید که با یک گوشی هوشمند در حال کار کردن باشد، بلکه در عوض، استفاده از عینک های هوشمند رایج و در میان انسان ها مرسوم خواهد شد.

برچسب ها

عینک هوشمند
مطالب مرتبط بیشتر
تولید عینک هوشمند با ظاهر عادی + عکس اینتل هم عینک هوشمند عرضه می کند عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد طرح اولیه عینک ضدتهوع ثبت شد تولید هدفون مجهز به نمایشگر چشمی عینک هوشمند برای برطرف کردن اختلالات بینایی ساخته شد سامسونگ با یک عینک هوشمند و یک اسپیکر عجیب در ۲۰۱۸ CES فروش عینک‌ قاچاق در فضای مجازی رونق در بازار ابزارهای پوشیدنی قیمت و زمان عرضه هواوی میت ۱۰ در بازار ایران مشخص شد عینک واقعیت افزوده اپل ۲۰۲۰ عرضه می شود عینک واقعیت افزوده کم بینایان را بینا می کند همه چیز درباره یک عینک فوق هوشمند برای شناگران! +تصاویر عینک هوشمند عملکرد شناگر را رصد می کند جایگزینی عینک هوشمند به جای گوشی هوشمند کاهش اقبال به عینک آفتابی هوشمند عینک گوگل شما را از رایانه بی نیاز می کند عینک هوشمند اپل دارای دوربین سه بعدی و فاقد نمایشگر اختصاصی خواهد بود این عینک آفتابی برق تولید می کند با کمک این عینک برای خاموش کردن چراغ ها فقط کافیست یک چشمک بزنید! +عکس عینک هوشمند گوگل گلس، پس از سه سال آپدیتی جدید دریافت کرد اندی رابین به دنبال احیا عینک‌های هوشمند؛ این بار با دوربین‌هایی داخل شیشه افشای اطلاعاتی از عینک هوشمند و آیفون ۸ اپل در Reddit توسط منبعی از فاکسکان واقعیت افزوده بدون نیاز به عینک در ویندوز جدید موبایل‌های هوشمند، عینک می‌شوند این عینک هوشمند می تواند مانند چشم انسان، روی یک نقطه زوم کند عینک آفتابی که فیلمبرداری می کند اپل عینک واقعیت مجازی می سازد عینک های آفتابی به زودی جایگزین کارت های اعتباری می شوند عینک هوشمندی که با دستور کاربرانش تغییر رنگ می دهد عینک هوشمند با قابلیت تصویربرداری ۳۶۰ درجه‌ای عینک هوشمند با قابلیت تصویربرداری ۳۶۰ درجه‌ای این عینک، مربی ورزشی است این عینک، مربی ورزشی است
برگشت به بالا