با سلول خورشیدی ارگانیک!

این عینک آفتابی برق تولید می کند

عصر کالا- محققان آلمانی عینک آفتابی مجهز به سلول های خورشیدی ارگانیک ساخته اند. این عینک قابلیت تولید ۲۰۰ میلی وات برق دارد.

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

این عینک آفتابی برق تولید می کند

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از نیواطلس، برای آنکه بتوان موبایل را هنگام حرکت با انرژی خورشیدی شارژ کرد، تنها راه ممکن آن است که کاربر سلول های خورشیدی را مانند لباس به تن کند.

درهمین راستا محققان موسسه کارلزرو در آلمان عینک آفتابی ساخته اند که با استفاده از انرژی خوشیدی برق تولید می کند. در حقیقت شیشه های این عینک علاوه بر محافظت از چشم به عنوان سلول خورشیدی عمل می کنند.

در این محصول به جای سلول های خورشیدی سیلیکونی، سلول ها از نوع ارگانیک آن ساخته شده است. این نوع سلول ها شفاف، انعطاف پذیر و سبک هستند. می توان آنها را در اشکال و رنگ های مختلف نیز ساخت. هریک از سلول های خورشیدی حدود 6 گرم وزن و 1.6 ضخامت دارند. این سلول ها به طور تجاری برای آن ساخته شده اند که در قاب عینک جا بگیرند.

قاب این عینک نیز دارای بخش های الکترونیکی مانند میکرو پردازشگر، دو حسگر و دو صفحه نمایش است. شیشه های عینک نیروی مورد نیاز برای فعال کردن این بخش های الکترونیکی را تامین می کنند.

هر یک از شیشه های عینک حدود 200 میلی وات برق در فضای بسته می توانند تولید کنند. هر چند این میزان الکتریسیته چندان زیاد به نظر نمی رسد، اما برای روشن کردن دستگاهی مانند سمعک یا گام شمار کافی است. 

می توان از این فناوری در پنجره ساختمان ها نیز استفاده کرد.

برچسب ها

عینک آفتابیعینک هوشمند
مطالب مرتبط بیشتر
عینک واقعیت افزوده تمام صوتی از راه رسید عینک واقعیت افزوده تمام صوتی از راه رسید فرار از آفتاب سوختگی با فناوری هوش مصنوعی عینک های آفتابی به دوربین دوگانه مجهز شدند عینک های آفتابی به دوربین دوگانه مجهز شدند تولید نمایشگرهای کوچک فوق دقیق برای هدست های واقعیت افزوده ترکیب عینک آفتابی و ژن‌درمانی برای درمان بیماری‌های نادر چشم ترکیب عینک آفتابی و ژن‌درمانی برای درمان بیماری‌های نادر چشم تولید عینک هوشمند با ظاهر عادی + عکس اینتل هم عینک هوشمند عرضه می کند عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد طرح اولیه عینک ضدتهوع ثبت شد تولید هدفون مجهز به نمایشگر چشمی عینک هوشمند برای برطرف کردن اختلالات بینایی ساخته شد سامسونگ با یک عینک هوشمند و یک اسپیکر عجیب در ۲۰۱۸ CES فروش عینک‌ قاچاق در فضای مجازی فروش عینک‌ قاچاق در فضای مجازی رونق در بازار ابزارهای پوشیدنی قیمت و زمان عرضه هواوی میت ۱۰ در بازار ایران مشخص شد عینک واقعیت افزوده اپل ۲۰۲۰ عرضه می شود عینک واقعیت افزوده کم بینایان را بینا می کند همه چیز درباره یک عینک فوق هوشمند برای شناگران! +تصاویر عینک هوشمند عملکرد شناگر را رصد می کند عینک هوشمند عملکرد شناگر را رصد می کند لیست قیمت انواع عینک آفتابی ضد انعکاس در بازار جایگزینی عینک هوشمند به جای گوشی هوشمند یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ عینک آفتابی استاندارد بخرید کاهش اقبال به عینک آفتابی هوشمند کاهش اقبال به عینک آفتابی هوشمند عینک گوگل شما را از رایانه بی نیاز می کند عینک هوشمند اپل دارای دوربین سه بعدی و فاقد نمایشگر اختصاصی خواهد بود لیست قیمت برخی از پرفروش ترین عینک های آفتابی با کمک این عینک برای خاموش کردن چراغ ها فقط کافیست یک چشمک بزنید! +عکس لیست قیمت جدیدترین عینک های موجود در بازار مناسب‌ترین عینک‌های آفتابی کدامند ویژگی‌های یک عینک آفتابی مناسب چیست؟ عینک هوشمند گوگل گلس، پس از سه سال آپدیتی جدید دریافت کرد اندی رابین به دنبال احیا عینک‌های هوشمند؛ این بار با دوربین‌هایی داخل شیشه افشای اطلاعاتی از عینک هوشمند و آیفون ۸ اپل در Reddit توسط منبعی از فاکسکان عینک آفتابی استاندارد چند؟ عینک های آفتابی جایگزین گوشی های هوشمند می شوند برای خرید عینک آفتابی استاندارد چقدر باید هزینه کرد؟+جدول‌قیمت برای خرید عینک آفتاب استاندارد چقدر باید هزینه کرد؟+جدول‌قیمت واقعیت افزوده بدون نیاز به عینک در ویندوز جدید موبایل‌های هوشمند، عینک می‌شوند این عینک هوشمند می تواند مانند چشم انسان، روی یک نقطه زوم کند عینک آفتابی که فیلمبرداری می کند عینک‌های هوشمند به زودی جایگزین گوشی‌های موبایل خواهند شد اپل عینک واقعیت مجازی می سازد با این عینک فیلمبرداری کنید واردات ۴ میلیون دلاری عینک آفتابی عینک های آفتابی به زودی جایگزین کارت های اعتباری می شوند عینک هوشمندی که با دستور کاربرانش تغییر رنگ می دهد عینک هوشمند با قابلیت تصویربرداری ۳۶۰ درجه‌ای عینک هوشمند با قابلیت تصویربرداری ۳۶۰ درجه‌ای این عینک، مربی ورزشی است این عینک، مربی ورزشی است عینک آفتابی مجهز به دوربین فیلمبرداری عینک آفتابی مجهز به دوربین فیلمبرداری
برگشت به بالا