ترفند برای داشتن رمزهای سخت

عصر کالا- تقریبا دیگر به هر سایتی که سر بزنید نخستین اجبارش انتخاب رمزی پیچیده یا سخت است؛ رمزی که هکرها نتوانند به‌راحتی آن را حدس بزنند و امنیت حساب کاربری شما تامین شود.

ترفند برای داشتن رمزهای سخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از همشهری، همیشه باید یادتان باشد که هیچ وقت رمزهایی مثل تاریخ تولد، شماره موبایل‌تان یا 123456 را به‌عنوان گذرواژه‌تان انتخاب نکنید. یک رمز سخت، طولانی و بی‌نظم است. هرقدر گذرواژه طولانی‌تر باشد، برای دستیابی به آن باید زمان بیشتری صرف کرد. رمز عبور طولانی فارغ از محتوای آن، به‌خودی خود امنیت بیشتری دارد. از دیگر موارد حائز اهمیت برای انتخاب رمز‌ عبور، بحث بی‌نظمی آن است. این یعنی مثلا یک رمز عبور 8 کاراکتری مانند 01234567 امنیت بسیار پایین‌تری نسبت به رمز عبور 58z@L#?T  دارد، زیرا در مورد دوم، نظم خاصی دیده نمی‌شود. هرقدر این بی‌نظمی بیشتر باشد، امنیت آن هم به همان نسبت افزایش می‌یابد. ایجاد و به یاد سپردن این رمزها سخت است اما سایت Make Use Of، 4ابزار مشهور و خوب برای این کار معرفی کرده است. یادتان باشد که مرورگرهایی مثل کروم، قابلیت حفظ و ذخیره رمزهایتان را دارند پس ترسی از انتخاب رمزهای سخت نداشته باشید.

    LastPass

    LastPass یک ابزار مشهور در زمینه مدیریت گذرواژه‌هاست و ابزار آنلاین آن یکی از بهترین ابزارهای موجود برای ایجاد رمز‌ عبورهای ایمن محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید تمام رمز‌ عبورهای اکانت‌های خود را به‌صورت ایمن ذخیره کنید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های دسکتاپ و تحت وب LastPass  بهره ببرید. اگر هم تمایلی به این اپلیکیشن‌ها ندارید، بهتر است سراغ ابزار آنلاین آن بروید.

    Dashlane

    Dashlane یکی دیگر از ابزارهای مشهور در زمینه‌ مدیریت رمز عبور به‌حساب می‌آید. علاوه بر این باید گفت که استفاده از این ابزار آنلاین مربوط به ایجاد گذرواژه ایمن کاملا رایگان است. مانند LastPass، در این سایت هم برای ایجاد گذرواژه مورد نظر می‌توانید موارد زیادی را مشخص کنید تا رمز عبور نهایی با توجه به سلیقه شما ایجاد شود. در ضمن این ابزار از رابط کاربری جذابی هم بهره می‌برد.

    Perfect Passwords

    استیو گیبسون (Steve Gibson) یک برنامه‌نویس و متخصص امنیتی مشهور است و این سایت که در زمینه ایجاد گذرواژه‌های ایمن فعالیت می‌کند، از 10 سال قبل تا حالا این خدمات را ارائه می‌دهد. ابزار Perfect Passwords از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای ایجاد رمز عبورهای بسیار پیچیده استفاده می‌کند. با هر بارگذاری سایت، 3رمز عبور جدید ایجاد می‌شود که مورد اول از 64 کاراکتر بهره می‌برد و 2مورد بعدی دارای 63 کاراکتر هستند. از بین این 3مورد، رمز عبور مبتنی بر سیستم ASCII بیشترین امنیت را دارد و افرادی که به‌دنبال افزایش حداکثری گذرواژه‌های خود هستند، می‌توانند از این سایت بهره ببرند.

    Secure Password Generator

    این ابزار هم یکی دیگر از مواردی است که برای ایجاد گذرواژه جدید، دست کاربر را حسابی باز می‌گذارد. به‌عنوان مثال علاوه بر انتخاب حروف بزرگ و کوچک و نمادها، می‌توانید مشخص کنید که این رمز عبور حاوی عدد 0 و حرف O یا مثلا کاراکتر ( نباشد. این ابزار همچنین از قابلیتی بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد تنها این رمز عبور در سیستم شما ایجاد شود و این یعنی برای خلق آن از اینترنت استفاده نمی‌شود. برای افزایش امنیت توصیه می‌کنیم که این گزینه را فعال کنید.

    4ابزار  برای فراموش نکردن رمز

    ایجاد و به یاد سپردن رمزهای خاص سخت است اما سایت Make Use Of ، 4ابزار مشهور و خوب برای این کار معرفی کرده است. یادتان باشد که مرورگرهایی مثل کروم، قابلیت حفظ و ذخیره رمزهایتان را دارند پس ترسی از انتخاب رمزهای سخت نداشته باشید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی