کفاشان مواد اولیه تولید ندارند

عصر کالا- رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران گفت: تعداد قابل توجهی از کارگاه‌های تولیدی تعطیل هستند و مواد اولیه در دسترس تولیدکنندگان قرار نمی‌گیرد.

کفاشان مواد اولیه تولید ندارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, رسول شجری اظهار کرد: نوسانات اخیر ارزی عاملی شد تا بازار کفش دچار نابسامانی شود و در حال حاضر این بازار با کمبود مواد اولیه مواجه شده است.

    وی تصریح کرد: دلیل اصلی کمبود مواد اولیه این است که نیاز بازار کفش در مواد اولیه از طریق وارد تأمین می‌شود و در نوسانات اخیر ارزی، واردکنندگان در تهیه ارز با مشکلاتی مواجه شده‌اند و پیش بینی می‌کنند نقدینگی آن‌ها با کاهش همراه شود که عاملی شده با احتیاط مواد اولیه را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

    رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران خاطرنشان کرد: در گذشته تهیه مواد اولیه به صورت مدت دار بود که با بروز نوسانات ارزی عرضه‌کنندگان مواد اولیه محصولات را تنها به صورت نقدی در اختیار تولیدکننده قرار می‌دهند که تولیدکننده توان خرید مواد اولیه به صورت نقدی را ندارد لذا میزان تولید به شدت کاهش یافته است.

    او درباره بازدید رئیس جمهور از بازار کفش تبریز خبر از صادرات کفش تبریز و حمایت از این محصول برای صادرات، بیان کرد: در ماه‌های اخیر اقداماتی در بازار تهران در زمینه صادرات کفش به روسیه صورت گرفت که به دلیل نبود پشتوانه دولتی این مهم به سرانجام مناسبی ختم نشد.

    شجری خاطرنشان کرد: پشتوانه صادرات در بازار کفش وجود دارد اما باید شرایطی رقم بخورد تا محصولات به بازارهای هدف صادر شوند و صادرات در حال حاضر به صورت انفرادی است.

    وی در پاسخ به این سؤال که آیا نیاز بازار داخلی از سوی تولیدکنندگان تأمین می‌شود؟ گفت: میزان تولید بیش از نیاز بازار داخلی است؛ از این رو باید برنامه ریزی صورت گیرد تا محصولات به بازارهای هدف صادر شوند.

    هفته ابتدایی اردیبهشت ماه حسن روحانی - رئیس جمهوری ایران - بازدیدی از بازار کفش تبریز داشت که در این بازدید اعلام شد "شرایط مناسبی برای صادرات کفش تبریز ایجاد خواهد شد".

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر