افزایش ۳۰ درصدی قیمت موبایل بعد از اعلام خبر ممنوعیت واردات

عصر کالا- رضوی رئیس اتحادیه موبایل مشهد گفت: بعد از اعلام خبر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو، در یکی، دو روز گذشته قیمت‌ها به صورت حباب حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

افزایش ۳۰ درصدی قیمت موبایل بعد از اعلام خبر ممنوعیت واردات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، افشین اکبری حداد در خصوص وضعیت بازار موبایل بعد از اعلام خبر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300 یورو، اظهار کرد: بعد از اعلام این خبر در یکی، دو روز گذشته قیمت‌ها به صورت حباب حدود 30 درصد افزایش پیدا کرد، اما بعداز انتشار توئیت وزیر ارتباطات مبنی بر تجدید نظر در این خصوص، حباب شکست و بازار به سمت ثبات رفت.

    وی بیان کرد: از دو، سه روز گذشته که این اتفاق رخ داد، افزایش کاذب در بازار به وجود آمد و یک گوشی با قیمت 18 میلیون تومان، 26 میلیون تومان به فروش می‌رسید و هر کسی هر قیمتی که تمایل داشت اعلام می‌کرد.

    اکبری حداد افزود: آثار روانی این موضوع بیشتر از خود ممنوعیت و تبعات انتشار این خبر بیشتر بود و موجب شد عده‌ای سوءاستفاده کرده و تصور کنند که چون اجازه واردات ندارند، می‌توانند کالای خود را به هر قیمتی بفروشند. این خبر در این شرایط اقتصادی کشور نباید اتفاق می‌افتاد، زیرا هرج و مرجی را در بازار ایجاد کرد، اما با لغو این ممنوعیت بازار به روال عادی برمی‌گردد.

    رئیس اتحادیه موبایل مشهد با بیان اینکه گوشی‌های بالای 300 یورو 10 تا 15 درصد بازار را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: این تلفن‌های همراه حجم ریالی بالا دارند، اما درصد بالایی از بازار را تشکیل نمی‌دهند، زیرا مردم توانایی خرید این نوع از تلفن‌های همراه را ندارند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر خرید تلفن‌های همراه میان‌رده‌ای که 70 تا 80 درصد بازار را تشکیل می‌دهد، با وجود اینکه جزو نیاز و سبد کالای روزمره مردم بوده، سخت شده و دیگر گوشی زیر 2 میلیون تومان نداریم. عده خاصی دنبال تلفن‌های همراه گران‌قیمت هستند که در این شرایط برای آنها فرقی نمی‌کند و چیزی که می‌خواهند را می‌خرند، این رده از تلفن‌های همراه تنها 10 تا 15 درصد بازار است.

     

    پورسعیدخلیلی