جمعه سیاه بیش‌تر اینترنتی بود!

عصر کالا- حراج جمعه سیاه سال جاری در ایالات متحده آمریکا نشان داد که مشتریان به خرید آنلاین و اینترنتی از وب‌سایت فروشگاه‌های تخفیف‌دار نسبت به خرید حضوری علاقه و تمایل بیش‌تری نشان داده‌اند.

جمعه سیاه بیش‌تر اینترنتی بود!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، هر ساله قبل از آغاز سال نوی میلادی برای آن‌که شهروندان بتوانند با قیمت مناسب‌تری محصولات و کالاهای موردنیاز خود را برای شروع سال نو و برگزاری جشن کریسمس تهیه و خریداری کنند و فشار اقتصادی کمتری برروی خانوارها بیاید، بسیاری از فروشگاه‌های برندهای مختلف، محصولات خود را با حراج‌های واقعی و تخفیف‌های استثنایی در یک روز که به جمعه سیاه ( black Friday ) موسوم است، به فروش می‌گذارند که مردم بسیاری از کشورها از چنین رویدادی استقبال کرده و قادر خواهند بود با قیمت کمتری محصولات موردنیاز خود را خریداری کنند.

    اما حالا بر اساس گزارش رویترز، مشتریان و شهروندان در ایالات متحده آمریکا در جمعه سیاه سال جاری 2018 میلادی، علاقه و تمایل بیش‌تری به خرید اینترنتی و آنلاین از وب سایت فروشگاه‌های مذکور در مقایسه با خرید حضوری و ایستادن در صف‌های طولانی فروشگاه‌ها نشان داده‌اند.

    بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشره از سوی موسسه تحقیقاتی آدوب آنالتیکس، خرید اینترنتی و آنلاین تحت تاثیر رویداد جمعه سیاه در سال جاری میلادی با 23 درصد افزایش از مرز 6 میلیارد دلار نیز گذشت و رکورد جدیدی را برای خود به ثبت رساند. 

    بیل پارک - یکی از شرکای تجاری شرکت Deloitte & Touche - در این باره می‌گوید: با این‌که بسیاری از کارشناسان چند سال پیش برآورد کرده بودند که جمعه سیاه و حراج‌های آن در سالهای آتی از اهمیت کمتری برخوردار خواهد شد، اما حالا به نظر می‌رسد که دقیقا برعکس این اتفاق رخ داده است، با این تفاوت که خریداران دیگر به‌جای ایستادن در صف‌های طولانی فروشگاه‌های مختلف، خرید آنلاین و اینترنتی محصولات مذکور از وب‌سایت فروشگاه موردنظر را ترجیح می‌دهند.

    وی هم‌چنین تاکید کرد که فروشگاه‌های بزرگ باید این نکته را در نظر داشته باشند که در مواقع فروش تخفیف‌دار و برگزاری حراجی، تمرکز بیش‌تری برروی توسعه هر دو پلت‌فرم خرید آنلاین و حضوری داشته باشند تا در مواقع پربازدید و پرطرفدار هم‌چون جمعه سیاه با مشکل و قطع دسترسی کاربران مواجه نشوند.

    بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که فروش و عملکرد موفقیت آمیز شرکت‌های تجارت الکترونیکی در جهان نظیر آمازون، علی بابا و eBay موجب شده است که کاربران به سمت و سوی خرید اینترنتی جذب شده و به این نوع تهیه و خریداری اعتماد بیش‌تری پیدا کنند.

    این آمارها باری دیگر نشان می‌دهد که تجارت‌های الکترونیک و کسب و کارهای دیجیتال در جهان چقدر می‌توانند آینده روشن و امیدوارکننده‌ای داشته باشند، چراکه کاربران در سال‌های اخیر تمایل بیش‌تری به استفاده از خدمات آنلاین و از راه دور سرویس‌های مختلف نشان داده‌اند و حالا این امر با شروع فصل تعطیلات و حراج‌های قبل از آغاز سال نوی میلادی بیش‌تر از همیشه جلوه پیدا کرده است و می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان کسب و کار در جهان نویدبخش افزایش درامد و سودآوری از طریق ارائه خدمات آنلاین بیشتر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط