رئیس اتحادیه لوازم خانگی :

ادامه عرضه کالای قاچاق در فروشگاه‌های اینترنتی

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم خانگی از احتمال افزایش کاذب قیمت کولرهای گازی در روزهای آینده به علت گرمای هوا خبرداد.

ادامه عرضه کالای قاچاق در فروشگاه‌های اینترنتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان ، محمد طحانپور ، با اشاره به قاچاق بودن برخی لوازم خانگی با نام برندهای معتبر در فروشگاه‌های اینترنتی اظهار کرد: برخی از این فروشگاه‌ها با نام برندهای مشهور و خرید تعداد کمی از محصولات این کارخانه را خریداری کرده و مابین این کالاها، محصولات قاچاق را به راحتی به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: با توجه به این شرایط برندهای مطرح از فروش کالاهای خود به برخی از این فروشگاه‌ها خودداری می‌کنند زیرا امکان سوء استفاده از نام و برند این محصولات بسیار زیاد خواهد بود.

    وی در ارتباط با نبود یکی برندهای مطرح در برخی از فروشگاه‌های اینترنتی دارای مجوز، خاطرنشان کرد: این فروشگاه با درخواست خرید کالا برندها با قیمت پایین‌تر از نمایندگی در تلاشند تا بتواند کالا را در سایت خود، زیر قیمت بازار به فروش برساند اما با توجه به لطمه‌ای که این شرکت از کاهش فروش و سود خود در نمایندگی‌ها می بینند ترجیح میدهد نمایندگی‌های خود محصولاتش را عرضه کنند و به فروشگاه‌های اینترنتی کالا ‌ندهند.

    طحانپور گفت: برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به درد شرکت‌های لوازم خانگی نخورده و با خرید محصولات برخی برندها بازار فروش این شرکت‌ها را به کلی خراب کرده لذا ارزان فروشی مطلق به نفع تولیدکننده نخواهد بود در حالی که برخی از این فروشگاه‌ها با توجه به تخفیفی که از کارخانه‌ها می‌گیرند، محصول خریداری شده را زیر قیمت کارخانه عرضه کرده که بازار این محصولات را دچار التهاب خواهد کرد.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: در حال حاضر خرید لوازم خانگی به اندازه نیاز انجام می‌گیرد اما با توجه به فرارسیدن فصل گرما افزایش محسوسی در فروش کولر و کولرهای گازی را شاهد هستیم.

    وی اظهار کرد: تا به امروز و در سال جاری نسبت به سال 95 افزایش قیمتی در بحث کولرهای گازی نخواهیم داشت اما به دلیل گرمای روزهای پیش رو امکان افزایش قیمت وجود خواهد داشت و به دلیل نبود تولید این افزایش قیمت ناشی از کمبود کولرهای گازی در کشور خواهد بود.

    طحانپور افزود: اکثر کولر گازی‌های از کشورهای کره جنوبی، تایلند،چین و ترکیه وارد کشور می‌شود که کره جنوبی سهم قابل توجهی از این واردات را در اختیار دارد.

    با بیان این که در سال گذشته کارخانه‌های لوازم خانگی افزایش تولید 30 درصدی را تجربه کرده‌اند، بیان کرد: در سال 95 نسبت به سال 94 تولیدکنندگان لوازم خانگی افزایش بالای 30 درصدی را تجربه کردند اما صادرات همچنان نداشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط