ترکیب جدید سلولزی به کمک چاپ سه بعدی اشیای بزرگ آمد

عصر کالا- پژوهشگران دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور به یک شیوه تازه برای چاپ سه بعدی اجسام بزرگ به صورت پایدار و با استفاده از سلولز دست یافتند.

ترکیب جدید سلولزی به کمک چاپ سه بعدی اشیای بزرگ آمد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا, سلولز یکی از فراوان ترین ترکیبات صنعتی موجود در بازار است و متخصصان علم مواد همواره به دنبال راهکارهایی برای استفاده از آن در چاپ سه بعدی بوده اند.

    روش هایی که تاکنون برای این هدف مورد استفاده قرار گرفته است، ضایعات سمی زیادی داشته و مستلزم استفاده از پلاستیک است و به سبب قیمت تمام شده بالا، از نظر اقتصادی چندان به صرفه نیست.
    اکنون پژوهشگران به فیبرهای سلولز مقداری اسیداستیک رقیق و مقداری کیتین که از مشتقات گلوکز است، اضافه کرده و ماده اولیه جدیدی را برای چاپ سه بعدی ساخته اند که از نظر محیط زیست تخریب پذیر بوده و استفاده از آن مستلزم بهره گیری از پلاستیک نیست.
    همچنین قیمت این ماده در مقایسه با سایر مواد اولیه مورد استفاده در چاپ سه بعدی، کمتر است و پایداری بالایی دارد و می توان از آن برای چاپ سه بعدی اجسام بزرگ استفاده کرد.
    محققان برای استفاده از این ماده اولیه، یک شیوه چاپ سه بعدی منحصر به فرد ابداع کردند که نقطه عطفی در فناوری چاپ سه بعدی محسوب می شود.
    اکنون پژوهشگران دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور به دنبال شرکای جدید برای تجاری سازی فناوری خود و انتقال آن از لابراتوار به بازار می گردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط