به کمک این فناوری جدید کیفیت تصاویر ثبت شده با گوشی‌تان بهبود فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند

عصر کالا- امروزه دوربین‌های عکاسی گوشی‌های هوشمند پیشرفت بسیاری داشته‌اند، اما با این وجود هنوز محدودیت‌هایی با توجه به اندازه تلفن‌ها وجود دارد. لنزهای موجود در تلفن‌های همراه نور کمتری نسبت به لنز دوربین‌های بدون آینه و DSLR حرفه‌ای جذب می‌کند که باعث کاهش کیفیت عکس به ویژه در نور کم می‌شود. بعضی از کمپانی‌ها تلاش‌هایی را به این منظور انجام داده‌اند (مانند گوشی اندرویدی CM۱ پاناسونیک که از سنسور ۱ اینچی استفاده می‌کرد) که این روش‌ها کمی غیر معمول به نظر می‌رسند.

به کمک این فناوری جدید کیفیت تصاویر ثبت شده با گوشی‌تان بهبود فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا»به نقل ازدیجی رو، در همین راستا کمپانی آلمالنس (Almalence) مشغول کار بر روی نرم افزاری است که بدون نیاز به هیچ ماژول خارجی کیفیت عکس را بهبود می‌بخشد.

مدیر عامل و مؤسس آلمالنس، اوگن پانیچ، روش کار این نرم افزار را شرح داده است. تکنولوژی «سوپر سنسور» در واقع به جای پردازش عکس نهایی ثبت شده، از همان ابتدا کنترل نرم افزار دوربین را به دست می‌گیرد که این موضوع سوپر سنسور را از دیگر برنامه‌های موجود متمایز می‌کند.

در حالی که برنامه‌های پردازشگر، کیفیت کلی عکس را بهتر و آن را جذاب‌تر می‌کنند، اما قادر به تغییر مشخصه‌های کیفی تصویر مانند نویز و جزئیات نیستند. این در حالی است که سوپر سنسور با اثر گذاری مستقیم بر روی سنسور، حتی برای ضبط فیلم سیگنال‌های دریافتی را برای هر فریم، چندین بار ساده سازی می‌کند. پانیچ عملکرد آن را این‌گونه توصیف می‌کند: «سوپر سنسور برای ثبت هر تصویر از چندین فریم استفاده می‌کند. به این طریق نور بیشتری جذب‌شده و کیفیت نهایی بالاتر است.»

THIS TECH COULD DRAMATICALLY IMPROVE IMAGE QUALITY IN EXISTING SMARTPHONES

پانیچ همچنین بیان کرده که عکس نهایی کیفیت بالاتری داشته و نویز را کاهش و پویایی را افزایش می دهد. این موارد از مهم‌ترین موضوعات در عکس­‌برداری است.

THIS TECH COULD DRAMATICALLY IMPROVE IMAGE QUALITY IN EXISTING SMARTPHONES

اگر به عکس‌های منتشر شده از سوی آلکالنس استناد کنیم، پیشرفت قابل توجهی در عکس‌ها حاصل شده است. قطعاً کاربران برای استفاده از این نرم افزار بسیار کنجکاو هستند و دموی این نرم افزار در گوگل پلی در دسترس است. اما این برنامه فعلاً به طور انحصاری برای نکسوس 5 و 6 گوگل منتشر شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی