عمر سیم‌کارتتان را افزایش دهید!

عصر کالا- عمر مفید سیم‌کارت‌ها به اندازه بسیاری به میزان مصرف، مکالمه و ارسال پیامک و به‌طور کلی نحوه نگهداری از آن بستگی دارد.

دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

عمر سیم‌کارتتان را افزایش دهید!

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایتنا، سیم‌کارت یک کالای مصرفی و دارای عمر معینی است اما این که چرا برخی سیم‌کارت‌ها می‌سوزند و برخی دیگر دیرتر به این مشکل دچار می‌شوند، بعضا به میزان استفاده از سیم‌کارت بستگی دارد.

همچنین گفته شده که تعداد ارسال پیامک هم می‌تواند در سوختن سیم‌کارت موثر باشد و مشترکانی که زیاد پیامک ارسال می‌کنند، سیم‌کارتشان زودتر بسوزد زیرا هرچه بیش‌تر از سیم‌کارت استفاده شود، طول عمر آن کم‌تر می‌شود.

برخی سوختن سیم‌کارت را نتیجه صدمه دیدن فیزیکی سیم‌کارت می‌دانند ولی تعدادی از مشترکان سوختن سیم‌کارت را نتیجه قطع و برداشتن سیم‌کارت می‌دانند، درصورتی که این دو مقوله جداست و سیم‌کارت وقتی می‌سوزد که فیزیک سیم‌کارت صدمه دیده و باید به دفاتر بخش خصوصی مراجعه و نسبت به تعویض سیم‌کارت اقدام کنند تا این مشکل حل شود.

اما مشترکی که سیم‌کارتش سوخته و درواقع عمر مفید آن به پایان رسیده می‌تواند با در دست داشتن کارت شناسایی به دفاتر مراجعه کرده و سیم‌کارت جدیدش را دریافت کند.

به گفته کارشناسان، غیراستاندارد بودن گوشی از جمله مهم‌ترین موارد سوختن سیم‌کارت محسوب می‌شود. هر گوشی غیراستاندارد سیم‌کارت را متاثر خواهد کرد؛ زیرا پایه‌ها غیراستاندارد است و ولتاژها به میزان کمتر و یا بیش‌تر به سیم‌کارت وارد می‌شود. اما کثیف شدن گوشی نیز ممکن است عامل دیگر سوختن سیم‌کارت باشد، ورود ذراتی از نقطه‌ای که باتری شارژ و یا گوشی به رایانه وصل می‌شود یا گذاشتن نامناسب سیم‌کارت در گوشی به این دلیل که اجازه می‌دهد ولتاژها به جایی که نباید وارد شود، موجب سوختن آن می‌شود.

به گفته کارشناسان، اگر فرض را بر آن بگذاریم که روزانه به طور متوسط یک دستگاه تلفن همراه 10 بار روشن و خاموش یا دوباره در شبکه ثبت شود، در سال در حدود سه تا چهار هزار بار این تجدید ثبت در شبکه انجام‌ می‌گیرد که با در نظر گرفتن این تعداد، عمر مفید سیم‌کارت بیش از 10 سال طول می‌کشد.

برچسب ها

پیامکسیم کارتمکالمه
مطالب مرتبط بیشتر
قابلیت شناسایی پیام‌های چندین بار فوروارد شده به واتس‌اپ اضافه می‌شود ۱۳۴ هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی مسدود شد ۱۳۴ هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی مسدود شد از سیم‌کارتی‌ که بدون اطلاع شما ثبت‌شده خبر دارید؟! اگر به اشتباه گوشی را به سیم کارت ناآشنایی انتقال مالکیت دادیم چه کنیم؟ برای اطلاع از تعداد سیم کارت هایتان استعلام بگیرید سیم‌کارت‌های رند در بازار همپای قیمت یک آپارتمان! آغازِ ثبتِ شناسه مودم‌ها از سه هفته دیگر با این جعبه نارنجی در هر کشوری آنلاین باشید سیم‌کارت‌های قدیمی؛ از چند میلیون تا چندصد میلیون تومان! ارسال پیامک فلش در هر شکل ممنوع است تلفن همراه در ایران ۲۴ ساله شد ۳۰ هزار سیم‌کارت مسدود شد؛ وضعیت ایده‌آل نیست! ۳۰ هزار سیم‌کارت مسدود شد؛ وضعیت ایده‌آل نیست! مسدود شدن ۳۰ هزار سیم‌کارت به دلیل مزاحمت پیامکی موبایل جان سخت در آب هم پیامک دریافت می کرد سیم‌کارت‌های به نام‌ خودتان را حتما پیگیری کنید عودت هزینه دریافتی ۳ هزار مشترک تعرفه جدید رومینگ موبایل با روسیه در ایام جام‌جهانی اعلام شد دستورالعمل فروش سیم‌کارت خارجی صادر شده است صدور مجوز فروش سیم‌کارت‌های خارجی در ایران روش جدید برای مخفی کردن پیامها اخذ ۱۰ ریال عوارض از هر پیامک لغو شد با گجت جدید پیامک و ایمیل را روی دست تان بخوانید عرضه سیم‌کارت جهانی به تاخیر افتاد دانشمندان درصدد استخراج طلا از سیم‌کارت‌های قدیمی با این دستگاه از هر جای جهان پیامک و ایمیل بزنید خریداران سیم‌کارت مواظب هزینه‌های اضافه باشند شهروندان ازسیم کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده،آگاه شوند بمب متنی گوشی‌های آیفون را از کار می‌اندازد ارسال اشتباه پیامک رجیستر نبودن برای برخی گوشی‌ها ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ممنوع است توصیه مهم درباره رجیستر کردن گوشی های چند سیم کارت مکالمه ویدئویی سه بعدی با تلفن همراه سیم‌کارت‌هایی با قیمت چند واحد آپارتمان! ریشه پیامک‌های مزاحم هنوز خشک نشده است! فروش موبایل های مینیاتوری در انگلیس ممنوع شد پیام رسان ای او ال به خاطره‌ها پیوست دلایلی که یک سیم‌کارت قیمت نجومی می‌گیرد لپ تاپ های همیشه آنلاین ساخته می شوند از همه سیم‌کارت‌هایی که به نام شماست اطلاع دارید؟! سامانه ۱۹۵ پیامک‌های تبلیغاتی شماره‌های شخصی را مسدود می‌کند چین در یک قدمی راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت هوش مصنوعی پیامک های کلاهبردارانه را مسدود می کند سیم‌کارت جای کارت ملی روس‌ها را می‌گیرد آمار تعداد سیم کارت‌های فعال اپراتورهای ایرانی اعلام شد مکالمه از طریق وای فای برای زائران اربعین ممکن شد قیمت سیم کارت در عراق و شیوه استفاده از آن! تلفن ثابت هم پیامک می‌فرستد؟ امکان مکالمه تلفنی با ساعت های مچی اپل فراهم می‌شود تخفیف ۷۰ درصدی همراه اول در مکالمه جریمه ۹۹ دلاری برای چک کردن پیامک در خیابان اینترنت رایگان هدیه روزانه ایرانسل به حجاج عرضه ۳ سیم کارت اپراتور مجازی تا چند روز دیگر به بازار عرضه سه‌سیم‌کارت‌ جدید اپراتور مجازی بزودی هر دقیقه مکالمه چقدر برای‌تان تمام می‌شود؟ + اینفوگرافی آمازون برنامه پیام رسان موبایلی عرضه می‌کند امکان ضبط مکالمات برای کاربران آیفون اپراتورهای تلفن همراه به دنبال طراحی بسته های تلفیقی صوت و داده باشند هر دقیقه مکالمه چقدر برایتان تمام می‌شود؟ ای سیم ، نسل جدید سیم کارت هر پیامک ۱۰ ریال ارزان می‌شود
برگشت به بالا