کاهش ۶۰۰ تومانی تعرفه مکالمات برای زائران اربعین

عصر کالا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش ۶۰۰ تومانی تعرفه مکالمات برای زائران اربعین خبر داد.

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۰۰

کاهش ۶۰۰ تومانی تعرفه مکالمات برای زائران اربعین

به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، اعلام شده که برنامه‌ریزی‌های وزارت ارتباطات برای تسهیل ارتباطات در کربلا به زائران انجام شده است. یکی از این اقدامات، توافق برای کاهش تعرفه مکالمات است. بدین منظور محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی پیش از پیشنهاد ایران به عراق برای به صفر رساندن حق ورودی تعرفه مکالمات بین‌المللی برای مراسم اربعین خبر داده بود.

در این راستا آذری‌جهرمی با اشاره به کاهش تعرفه با عراق در صفحه اینستاگرامش نوشته است: برای رفاه حال مردم در راهپیمایی اربعین، مذاکراتی را از قبل با طرف عراقی برای کاهش هزینه مکالمات شروع کردیم و توانستیم به توافق برسیم که حدود 600 تومان تعرفه مکالمات را در هر دقیقه کاهش دهیم. امیدوارم در ادامه موفق شویم تعرفه را بیشتر هم کاهش دهیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: چندین مرکز ارائه اینترنت پرسرعت در مسیر اربعین هم گذاشته شد که در صورت همکاری‌ها، افزایش می‌یابد.

این در حالی است که سال گذشته هم با توافق صورت‌گرفته، قیمت ارتباطات بین ایران و عراق و بالعکس کاهش یافته و نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه‌ای 3000 تومان به دقیقه‌ای 900 تومان برای ایام اربعین حسینی اعلام شده بود. اپراتورهای تلفن همراه هر ساله اقداماتی را برای تسهیل ارتباطات زائران در اربعین انجام می‌دهند.

برچسب ها

مکالمهوزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
مطالب مرتبط بیشتر
۲۰۰ هزار گوشی توقیف شده و مانده در گمرک در بازار عرضه می‌شود ۳۰ هزار سیم‌کارت مسدود شد؛ وضعیت ایده‌آل نیست! ۲۲۰ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات موبایل چه شد؟ همکاری پلیس و گمرک ضامن ساماندهی بازار گوشی است بازار تلفن همراه تا هفته آینده به تعادل می‌رسد دستور وزیر ارتباطات برای وصل مجدد گوشی‌های مسافری ورود گوشی‌های توقیف‌شده به بازار و تعدیل قیمت‌ها پای جهرمی به مجلس کشیده شد تعادل در بازار تلفن همراه تا ۱۰ روز آتی دستورالعمل فروش سیم‌کارت خارجی صادر شده است طرح رجیستری ۱۲ هزار میلیارد ریال درآمد داشت تفاهم با ۲ شرکت برای واگذاری اینترنت خانگی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ممنوع است مکالمه ویدئویی سه بعدی با تلفن همراه نحوه اعطای وام ۱۵میلیونی به تولیدکنندگان اپلیکیشن از بودجه ICT در سال ۹۷ تا افزایس سرویس‌های دولت همراه ۱۰ آذر؛ آغاز تحولی بزرگ در عرضه اینترنت بخش ثابت فاز دوم رجیستری از ۱۴ آذر ماه آغاز می شود توصیه‌ به اپلیکیشن‌ها برای رعایت حریم خصوصی مکالمه از طریق وای فای برای زائران اربعین ممکن شد ۶۰ درصد تلفن های همراه رجیستر شدند تشریح ابعاد طرح رجیستری و خبر انتشار سند کودک و اینترنت ایران تا پایان برنامه ششم ۴۰۰ میلیون مشترک تلفن همراه خواهد داشت جهانگرد: مردم تا ۲ ماه دیگر خدمات دولت را در بستر تلفن همراه دریافت می کنند عمر سیم‌کارتتان را افزایش دهید! امکان مکالمه تلفنی با ساعت های مچی اپل فراهم می‌شود امکان ضبط مکالمات برای کاربران آیفون هر دقیقه مکالمه چقدر برایتان تمام می‌شود؟
برگشت به بالا