برای اطلاع از تعداد سیم کارت هایتان استعلام بگیرید

عصر کالا- اگر از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامتان است اطلاع ندارید، با مراجعه به سامانه استعلام تعداد سرویس‌های مشترکین اپراتورهای مخابراتی از این موضوع باخبر شوید و درصورتی که بدون اطلاع شما خطی به نامتان ثبت شده است، نسبت به قطع آن اقدام کنید.

جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

برای اطلاع از تعداد سیم کارت هایتان استعلام بگیرید

به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، ارزان بودن سیم‌کارت‌ها بعضا باعث شده تا افراد در نگهداری سیم‌کارت‌ها دقت لازم را نداشته و در پی آن چندین سیم‌کارت داشته باشند، در حالی که نمی‌دانند که این سیم‌کارت‌ها کجا و در دسترس چه کسی است. عدم دقت در نگهداری سیم‌کارت ممکن است باعث شود این سیم‌کارت در دسترس افراد سودجو قرار گیرد و آن‌ها با فعال کردن سیم‌کارت، در شبکه‌های اجتماعی عضو شده و به فعالیت‌های مجرمانه اقدام کنند.

پدیده سیم‌کارت‌های جعلی و ناقص یا همان سیم‌کارت‌های بدون هویت که به اقدامات خلاف‌کارانه از جمله کلاهبرداری و حتی قتل منجر شد، طی سال های گذشته مشکلات متعددی ایجاد کرد و از طرفی به‌واسطه این سیم‌کارت‌ها قاچاق ترافیک انجام می‌شد و حجم این قاچاق نیز بسیار بالا اعلام شده بود. درنهایت این مشکلات موجب شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه به اقدامی جدی دست بزند.

در این راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که در  طرح احراز هویت و ساماندهی سیم‌کارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی و برای این‌که دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین را راه اندازی کرده است. بدین ترتیب کاربران با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش خدمات الکترونیکی و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir می‌توانند از تعداد خطوطی که با کد ملی آنان ثبت شده، آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند.

هم‌چنین کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های 3000150 و 3000504901 از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خود اقدام کنند.

بر این اساس درصورت هرگونه ایجاد مزاحمت از طریق سیم‌کارت و یا ارتکاب اعمال مجرمانه، این مالک سیم‌کارت است که در وهله‌ی اول باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد، زیرا قانون وی را دارنده سیم‌کارت می‌شناسد؛ هرچند بعد از بررسی‌های فنی می‌توان مشخص کرد که این تماس از سوی وی صورت نگرفته است، اما قانون در ابتدا مالک سیم‌کارت را می‌خواهد و وی باید پاسخ‌گوی محاکم قضایی و شاکی باشد تا بعد که مجرم اصلی شناسایی شود. به همین دلیل اکیدا به دارندگان سیم‌کارت‌ها توصیه شده حتما در نگهداری سیم‌کارت‌های خود دقت لازم را داشته باشند و سیم‌کارت‌هایی را که نیاز ندارند حتما از طریق اپراتور مربوطه غیرفعال کنند و به هیچ وجه سیم‌کارت تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، زیرا هرگونه استفاده خلاف قانون، عواقب آن بر عهده مالک اصلی سیم‌کارت بوده و وی مقصر شناخته خواهد شد.

مشترکان تلفن همراه درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خودشان می‌توانند برای جلوگیری هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به نامشان که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنند.

برچسب ها

سیم کارتقیمت سیم کارت
مطالب مرتبط بیشتر
۱۳۴ هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی مسدود شد از سیم‌کارتی‌ که بدون اطلاع شما ثبت‌شده خبر دارید؟! اگر به اشتباه گوشی را به سیم کارت ناآشنایی انتقال مالکیت دادیم چه کنیم؟ سیم‌کارت‌های رند در بازار همپای قیمت یک آپارتمان! سیم‌کارت‌های رند در بازار همپای قیمت یک آپارتمان! آغازِ ثبتِ شناسه مودم‌ها از سه هفته دیگر با این جعبه نارنجی در هر کشوری آنلاین باشید سیم‌کارت‌های قدیمی؛ از چند میلیون تا چندصد میلیون تومان! تلفن همراه در ایران ۲۴ ساله شد ۳۰ هزار سیم‌کارت مسدود شد؛ وضعیت ایده‌آل نیست! مسدود شدن ۳۰ هزار سیم‌کارت به دلیل مزاحمت پیامکی سیم‌کارت‌های به نام‌ خودتان را حتما پیگیری کنید دستورالعمل فروش سیم‌کارت خارجی صادر شده است صدور مجوز فروش سیم‌کارت‌های خارجی در ایران عرضه سیم‌کارت جهانی به تاخیر افتاد دانشمندان درصدد استخراج طلا از سیم‌کارت‌های قدیمی خریداران سیم‌کارت مواظب هزینه‌های اضافه باشند شهروندان ازسیم کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده،آگاه شوند توصیه مهم درباره رجیستر کردن گوشی های چند سیم کارت سیم‌کارت‌هایی با قیمت چند واحد آپارتمان! فروش موبایل های مینیاتوری در انگلیس ممنوع شد دلایلی که یک سیم‌کارت قیمت نجومی می‌گیرد لپ تاپ های همیشه آنلاین ساخته می شوند از همه سیم‌کارت‌هایی که به نام شماست اطلاع دارید؟! چین در یک قدمی راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت سیم‌کارت جای کارت ملی روس‌ها را می‌گیرد آمار تعداد سیم کارت‌های فعال اپراتورهای ایرانی اعلام شد قیمت سیم کارت در عراق و شیوه استفاده از آن! عمر سیم‌کارتتان را افزایش دهید! تخفیف ۷۰ درصدی همراه اول در مکالمه اینترنت رایگان هدیه روزانه ایرانسل به حجاج عرضه ۳ سیم کارت اپراتور مجازی تا چند روز دیگر به بازار عرضه سه‌سیم‌کارت‌ جدید اپراتور مجازی بزودی هر دقیقه مکالمه چقدر برای‌تان تمام می‌شود؟ + اینفوگرافی اپراتورهای تلفن همراه به دنبال طراحی بسته های تلفیقی صوت و داده باشند ای سیم ، نسل جدید سیم کارت
برگشت به بالا