معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

ارسال پیامک فلش در هر شکل ممنوع است

عصر کالا- معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: ارسال پیامک فلش به هر نوع محتوا از پارسال ممنوع شده است و در صورت مشاهده با اپراتور برخورد می شود.

جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱:۰۰

ارسال پیامک فلش در هر شکل ممنوع است

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که اخیرا پس از یک وقفه چند ماهه، ارسال پیامک فلش توسط برخی اپراتورهای تلفن همراه بار دیگر دیده شده است، مقررات ارسال این نوع پیامک ناخواسته از سوی اپراتورها چیست؟ گفت: ارسال پیامک فلش ممنوع است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارسال پیامک فلش با محتوای تبلیغاتی ممنوع است، برای سرویس‌های خاص از جمله اطلاع‌رسانی اپراتور یا پیغام‌های اضطراری چطور است، گفت: ارسال پیامک فلش به هر صورت ممنوع است و فعلا تفکیکی برای محتوای ارسالی از طریق این نوع پیغام دیده نشده است.

حقی در پاسخ به این سوال که این ممنوعیت از چه زمانی وضع شده است؟ زیرا اخیرا موارد جدیدی از ارسال پیامک فلش با محتوای اطلاع رسانی سرویس اپراتور دیده شده است، گفت: سال گذشته دیده شد که برخی اپراتورها از طریق پیامک فلش پیغام تبلیغاتی برای مشترکان ارسال می‌کردند که به اپراتورها تذکر داده و سرویس ممنوع اعلام شد که پس از آن نیز موردی دیده نشد. هم اکنون نیز این سرویس ممنوع است و در صورت مشاهده موارد احتمالی، با اپراتورها برخورد می‌شود.

به گزارش فارس، پیامک‌های فلش، پیامک‌هایی هستند که ناگهان دیده می شوند و تنها روی صفحه گوشی ظاهر می شوند و در بخش پیامک‌ها ذخیره نمی‌شوند.

به این ترتیب صفحه نمایش گوشی با ظاهر شدن پیامکی روشن می شود و گیرنده خواسته یا ناخواسته پیامک را می‌بیند.

این روش ارسال پیام کاربردهایی از جمله ارسال کد رمز که به دلایل مسائل امنیتی قرار نیست، پس از مشاهده در گوشی گیرنده ذخیره شود یا ارسال پیغام اضطراری داشته است، اما در ایران برای نمایش دادن اجباری پیام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب ها

اپراتورپیامکسازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی
مطالب مرتبط بیشتر
گوشی‌ها چگونه شبکه اپراتور را مختل می‌کنند؟! لغو عضویت اپراتورهای ایرانی در انجمن جهانی موبایل به درخواست ترامپ ثبت حدود ۱.۵ میلیون جابجایی اپراتور موبایل طی دو سال ۳۰ هزار سیم‌کارت مسدود شد؛ وضعیت ایده‌آل نیست! مسدود شدن ۳۰ هزار سیم‌کارت به دلیل مزاحمت پیامکی موبایل جان سخت در آب هم پیامک دریافت می کرد سیم‌کارت‌های به نام‌ خودتان را حتما پیگیری کنید عودت هزینه دریافتی ۳ هزار مشترک تعرفه جدید رومینگ موبایل با روسیه در ایام جام‌جهانی اعلام شد روش جدید برای مخفی کردن پیامها افزایش کیفیت ارائه خدمات اینترنت دانلود ۵.۳۷ OpenSignal؛ بهترین نقطه آنتن دهی اینترنت اطراف خود را بیابید اخذ ۱۰ ریال عوارض از هر پیامک لغو شد با گجت جدید پیامک و ایمیل را روی دست تان بخوانید با این دستگاه از هر جای جهان پیامک و ایمیل بزنید ایرانگردی در ۱۳روز با تلفن همراه بمب متنی گوشی‌های آیفون را از کار می‌اندازد ارسال اشتباه پیامک رجیستر نبودن برای برخی گوشی‌ها ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ممنوع است ریشه پیامک‌های مزاحم هنوز خشک نشده است! ریشه پیامک‌های مزاحم هنوز خشک نشده است! پیام رسان ای او ال به خاطره‌ها پیوست سامانه ۱۹۵ پیامک‌های تبلیغاتی شماره‌های شخصی را مسدود می‌کند هوش مصنوعی پیامک های کلاهبردارانه را مسدود می کند سیم کارت چند شماره‌ای مجوزهای امنیتی را کسب نکرد شبکه ارتباطی در مناطق زلزله زده پایدار است اینترنت غیرحجمی برای موبایل نیست برای تقویت ۵G چه نکاتی را می‌توان از چین آموخت تلفن ثابت هم پیامک می‌فرستد؟ عمر سیم‌کارتتان را افزایش دهید! پیش بینی افزایش درآمد ام تی ان آفریقای جنوبی از بازار ایران جریمه ۹۹ دلاری برای چک کردن پیامک در خیابان عرضه ۳ سیم کارت اپراتور مجازی تا چند روز دیگر به بازار هر دقیقه مکالمه چقدر برای‌تان تمام می‌شود؟ + اینفوگرافی آشنایی با نحوه پوشش اطلاعات در اینترنت نسل ۵ آمازون برنامه پیام رسان موبایلی عرضه می‌کند اپراتورهای تلفن همراه به دنبال طراحی بسته های تلفیقی صوت و داده باشند آسیاتک برترین اپراتور حوزه ثابت کشور شد همراه اول باز هم رتبه اول اپراتورهای تلفن همراه کشور شد آخرین آمار ترابردپذیری اپراتور دوم اعلام شد موفق ترین اپراتور معرفی شد هر پیامک ۱۰ ریال ارزان می‌شود درآمد ۲۸ میلیارد و ۲۴ میلیون تومانی اپراتور از ودیعه ۸۰۰ هزار مشترک دائمی جدید اپراتورهای مجازی موبایل چه خدماتی می‌دهند؟ کاهش ۶۰ درصدی تعرفه‌اینترنت در ۴ سال اخیر اپراتور سوم: کاهش احتمالی هزینه‌های اینترنت موبایل از مهرماه تلفن‌های ثابت قطع دوطرفه وصل می‌شوند سرویس اپراتور موبایل ویژه ناشنوایان طرح‌های ویژه اپراتورهای ایرانی برای اربعین طرح‌های ویژه اپراتورهای ایرانی برای اربعین
برگشت به بالا