تاسیس شعب برندهای ایرانی کیف و کفش در مقاصد صادراتی

عصر کالا- سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) مهم‌ترین نیاز این صنعت را افزایش ارزش افزوده عنوان کرد و از صادرات ۱۱۵ میلیون دلاری در این بخش در سال گذشته و تاسیس شعب برخی برندهای ایرانی در مقاصد صادراتی خبر داد.

تاسیس شعب برندهای ایرانی کیف و کفش در مقاصد صادراتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا، امروز (دوشنبه) مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته با حضور سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت، برخی از نمایندگان مجلس، جمعی از تولیدکنندگان صنایع چرم، کیف و کفش و جمعی از مهمانان از کشورهای ایتالیا، روسیه و عراق در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

    مهدی صادقی نیارکی - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) - در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به سابقه تاریخی تولید کیف و کفش در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر می‌توانیم کل نیاز کشور را در بخش کیف و کفش تامین کنیم و با توجه به اینکه زنجیره ارزش این محصولات در کشور ما شکل گرفته، پتانسیل زیادی برای صادرات نیز داریم.

    وی با اشاره به تولید کافی واحدهای صنعتی و صنفی در زمینه کیف و کفش و شکل‌گیری برندهایی در سال‌های اخیر، از تاسیس شعب برخی برندها در مقاصد صادراتی خبر داد.

    به گفته این مقام مسئول، سال گذشته بیش از 115 میلیون دلار صادرات کفش انجام شده و در حال حاضر با همکاری جامعه کفش برای افزایش ارزش افزوده در این بخش برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم عایدی بیشتری برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داشته باشیم.

    صادقی نیارکی خوداتکایی بالا در این صنعت، قابلیت صادرات و اشتغال‌زایی بالای صنعت چرم، کفش و کیف را از جمله مزیت‌های این صنعت عنوان کرد و گفت: عمدتا صنایع کوچک و متوسط در این بخش حضور دارند که استقرار و تاسیس آن‌ها به سرعت انجام می‌شود و قابلیت فعال‌سازی بسیار بالایی دارند.

    وی افزود: واحدهای تولید چرم، کیف و کفش باید در قالب مجموعه کنسرسیوم های تولیدی و صادراتی سازماندهی شوند و برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند به تحقق این اهداف و همچنین به نمایش دستاوردها، به هم‌رسانی بین تامین کنندگان و تولیدکنندگان مواد اولیه و و محصولات نهایی و شکل‌گیری توافقات بین آن‌ها کمک کند.

    سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین نیاز این صنعت را افزایش ارزش افزوده عنوان کرد و گفت که باید با تولیدات کیفی متوسط ارزش صادرات افزایش یابد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی