اوضاع نابسامان استارت‌آپ‌های حوزه واقعیت‌ افزوده

عصر کالا- با وجود فراگیر شدن روز افزون فناوری واقعیت افزوده حال استارت‌آپ‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند چندان خوب نیست و یک شرکت دیگر تولید هدست واقعیت افزوده به فعالیت خود خاتمه داد.

اوضاع نابسامان استارت‌آپ‌های حوزه واقعیت‌ افزوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، این روزها فیلترهای واقعیت افزوده، در همه‌جا دیده می‌شوند. از کاربرد آن در اسنپ‌چت گرفته تا یوتیوب. اما برعکس، به‌نظر می‌رسد که استفاده از هدست‌های واقعیت افزوده کمی با چالش مواجه شده است. در این راستا شرکت «داکری» (daqri) استارت‌آپ آمریکایی که هدست‌های واقعیت افزوده تولید می‌کند، در حال تعطیلی است.
    اوضاع نابسامان استارت‌آپ‌های حوزه واقعیت‌ افزوده
    استارت‌آپ «Daqri» دفتر مرکزی خود را بسته و کارمندان خود را اخراج کرده و قصد دارد دارایی‌های خود را بفروشد. وال‌استریت ژورنال گزارش داده که استارت‌آپ «Daqri» دویست و هفتاد و پنج میلیون دلار بودجه جمع آوری کرده است. اما بنا بر گزارش‌های ‌تک‌کرانچ، سرمایه‌گذاران این شرکت در تولید هدست‌های واقعیت افزوده دچار مشکلات فنی شده‌اند و به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های واقعیت افزوده علاقه کمتری نشان داده‌اند. در اوایل سال جاری بود که استارت‌آپ هدست واقعیت افزوده «متا» هم که از سرمایه‌گذاران بودجه 73 میلیون دلاری دریافت کرده بود، دارایی‌های خود را به یک خریدار ناشناس فروخت و به کار خود خاتمه بخشید. در آخرین اخبار منتشر شده از یک استارت‌آپ به نام «Osterhout Design Group» هم شنیده شده که حق ثبت اختراع‌های خود را فروخته است. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد که شرایط استارت‌آپ‌هایی که در حوزه فناوری واقعیت افزوده فعالیت می‌کنند، چندان مساعد نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر