خداحافظی قطعی یاهو مسنجر در ۲۶ تیرماه

عصر کالا- شرکت یاهو قصد دارد در تاریخ ۲۶ تیرماه به کار پیام‌رسان خود که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای ارتباطی به حساب می‌آید، پایان دهد.

خداحافظی قطعی یاهو مسنجر در ۲۶ تیرماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, روز گذشته شرکت یاهو اعلام کرد که در تاریخ 17 جولای (26 تیرماه) به کار مسنجر خود پایان خواهد داد. بدین ترتیب کاربران تنها حدود یک ماه دیگر می توانند از یاهومسنجر که به عنوان یکی از قدیمی ترین پیام رسان ها به حساب می آید، استفاده کنند.

    علت اصلی قصد یاهو برای پایان دادن به کار مسنجر خود کمی مبهم است اما این شرکت سعی کرده تا با ارائه بیانیه ای تا حدودی انگیزه اش از این کار اعلام کند. این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده کرد: "می دانیم که طرفداران بسیاری داریم که هنوز از یاهو مسنجر استفاده می کنند چراکه این پیام رسان از قدیمی ترین برنامه های ارتباطی است. همانطور که چشم انداز ارتباطات افراد تغییر می کند، ما قصد داریم ابزاری را معرفی کنیم که هر چیزی که مخاطب به آن نیاز دارد را دارا باشد".

    یاهو مسنجر به کاربران خود پیشنهاد داده که سرویس جدید این شرکت را جایگزین این پیام رسان قدیمی کنند. این شرکت سرویس جدیدش به نام "Yahoo Squirrel" را پیشنهاد می دهد که چندی پیش به عنوان پیام رسان جدیدش معرفی کرده بود.

    خبر خوب برای کاربران یاهو مسنجر این است که آنها می‌توانند تا شش ماه آینده، تاریخچه چت خود را به وسلیه کامپیوتر دیگر گجت ها دانلود کنند. همچنین کاربران هنوز می توانند با Yahoo ID خود از سرویس‌های ایمیل و Fantasy استفاده کنند.

    این اولین باری نیست که یاهو تصمیم به خداحافظی از مسنجر خود میگیرد؛ سال گذشته در زمان مشابه یاهو تصمیم به پایان دادن کار پیام رسان خود گرفت اما عملی نشد. حال به نظر میرسد اینبار قصد این شرکت برای بستن پیام رسان قدیمی اش جدی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی