خوردن و آشامیدن در ظروف پلاستیکی ممنوع

عصر کالا- در عصر ما تقریبا همه افراد از همان بدو تولد در شرایطی رشد و زندگی می‌کنند که اطرافشان مملو از مواد و لوازم پلاستیکی است اما تقریبا هیچ‌گاه به تبعات منفی آن توجه نمی‌کنند.

خوردن و آشامیدن در ظروف پلاستیکی ممنوع
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، اکنون وضعیت و محیط زندگی تغییر کرده است و دیگر بشر در جهانی پاک و سالم زندگی نمی‌کند. در محیط زندگی انسان‌ها مواد سمی وجود دارند؛ آبی که مصرف می‌شود، غذایی که خورده می‌شود و حتی هوای تنفسی آلوده است.

    اگر جفت در رحم مادر مورد بررسی قرار گیرد مشخص می‌شود که بیش از 300 یا 400 ماده سمی در بدن مادر وجود دارد. وجود این مواد نشان می‌دهد که هر نوزادی با مواد سمی متولد می‌شود. درست است که امکان تغییر کامل محیط پیرامون زندگی وجود ندارد اما با اقداماتی می‌توان قرار گرفتن در معرض مواد سمی را کاهش داد.

    سازمان غذا و داروی آمریکا تایید کرده است مواد پلاستیکی هنگامیکه در معرض حرارت قرار می‌گیرند 55 تا 60 ماده شیمیایی مختلف تولید می‌کنند. زمانیکه غذا داخل ظروف پلاستیکی گرم شوند، مواد شیمیایی مختلفی با مواد غذایی ترکیب می‌شوند. مصرف چنین خوراکی‌هایی موجب عدم تعادل هورمونی می‌شود و مشکلاتی را برای سلامتی از جمله خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را به همراه دارد.

    همچنین می‌توان پیش از نوشیدن آب‌ بسته‌بندی، آب موجود در بطری‌های پلاستیکی به ظروف شیشه‌ای منتقل کرد. علاوه بر این لازم است مواد خوراکی در ظروف شیشه‌ای نگهداری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی