توسط محقق ایرانی؛

مسواک ویژه معلولان ساخته شد

عصر کالا- یک مخترع ایرانی موفق به طراحی و ساخت مسواکی برای معلولان شد که قابلیت کاربرد راحتی نسبت به مسواک های معمولی دارد.

مسواک ویژه معلولان ساخته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از مهر، مریم حمیدی، مخترع «شستشو دهنده خودکار دهان و دندان معلولان» اظهار داشت: این محصول عمل شستشوی دهان و دندان را با فشار و زاویه بندی صحیح انجام می دهد و دارای تخلیه خودکار بوده که قابلیت استفاده برای معلولان بدون دست خواهد بود.

    وی افزود: این دستگاه نیز عمل ماساژور را برای جلوگیری از ابتلا به ژنژویت لثه و کمک به خون رسانی بهتر آن انجام می دهد.

    وی با بیان اینکه در واقع این دستگاه علاوه بر انجام صحیح و دقیق شستشوی دندان ها، استفاده بسیار راحت دارد، عنوان کرد: همه افراد از جمله معلولان، کودکان، افرادی که ارتودنسی کرده اند و کسانی که دارای دندان روکش شده هستند می توانند از آن استفاده کنند.

    حمیدی با تاکید بر اینکه این محصول اکنون آماده برای تولید صنعتی است، بیان داشت: بهزیستی، خانه سالمندان و افراد معلول می توانند مخاطبان این محصول باشند.

    وی ادامه داد: با استفاده از این دستگاه علاوه بر کمک بهداشت و دندان به افراد در داشتن دندان و دهانی سالم یاری می رساند زیرا دندان یکی از مهمترین ارگان های بدن است.

    این مخترع خاطر نشان کرد: می دانیم بهداشت دهان بسیار مرتبط با بیماری های قلبی و غیره است و از سویی خدمات کمی در دندان پزشکی شامل حال معلولان می شود از این رو این دستگاه می تواند بسیار کاربردی و مهم برای این قشر باشد.

    حمیدی افزود: این دستگاه یک نمونه خارجی دارد که به اندازه این طرح پیشرفته نیست و یک نمونه قدیمی محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی