نکاتی درباره انتخاب مدل کاغذ دیواری اتاق خواب

عصر کالا- کاغذ دیواری پوششی است که گاهی جایگزین رنگ دیوارها در طراحی داخلی منازل، ادارات و دیگر ساختمان‌‌ها می‌شود و بیشتر جنبه تزیینی دارد.

نکاتی درباره انتخاب مدل کاغذ دیواری اتاق خواب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آخرین خبر، کاغذ دیواری معمولا به صورت متری و رولی به فروش می‌رسد و توسط نصاب کاغذ دیواری و یا در صورت داشتن مهارت و تجربه، توسط خود فرد به دیوارها چسبانده می‌شود.
    طرح کاغذ دیواری‌‌ها بسیار متنوع و متفاوت هستند؛ ممکن است تک رنگ و ساده و یا طرحدار و حتی 3 بعدی باشند. چاپ کاغذ دیواری به روش‌های چاپ سطحی، چاپ به صورت حکاکی، چاپ سیلک ابریشمی، چاپ دیجیتالی و یا چاپ به وسیله ماشین چاپ چرخشی صورت می‌گیرد.
    کاغذ دیواری اتاق خواب، مدل کاغذ دیواری اتاق خواب، رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب، انتخاب کاغذ دیواری

    نصب کاغذ دیواری
    همان‌طور که دیوار قبل از رنگ نیاز به آماده‌سازی دارد، برای نصب کاغذ دیواری نیز باید آماده‌سازی صورت بگیرد. آماده‌سازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری که به زیرسازی معروف است شامل رفع سوراخ‌ها و خرابی‌های دیوار می‌شود به صورتی‌که دیوار کاملا صاف و یکدست شود. البته نباید فراموش کرد که هر جنس دیواری برای چسباندن کاغذ دیواری مناسب نیست. به عنوان مثال دیوارهای گچی نسبت به دیواری‌های سیمانی یا چوبی برای چسباندن کاغذ دیواری مناسب‌ترند.

    جنس کاغذ دیواری‌
    انتخاب نوع و جنس کاغذ دیواری علاوه بر انتخاب بر اساس رنگ و مدل، به محلی که از آن استفاده می‌شود نیز بستگی دارد. برای مثال اگر بخواهید دیوارهای حمام را کاغذ دیواری کنید، باید از کاغذ دیواری‌های ضد آب و پد رطوبت استفاده کنید با این حال حتی اگر کاغذ دیواری ضد رطوبت نیز انتخاب کنید، پس از مدت کوتاهی به دلیل رطوبت محیط، چسب زیر کاغذ دیواری از بین رفته و خیلی زود خراب می‌شود.
    بهتر است از کاغذ دیواری در محیط خشک مثل سالن پذیرایی، اتاق خواب، اناق خواب کودک و حتی آشپزخانه استفاده کرد.

    ابعاد کاغذ دیواری
    از دیگر نکات مهمی که قبل از نصب کاغذ دیواری باید به آن دقت کرد، ابعاد دیوار است. اگر طول و ارتفاع دیوار کم باشد، بسیاری از نقوش و طرح‌های کاغذ دیواری بریده می‌شود و طرح آن به خوبی نشان داده نخواهد شد. طرح کاغذ دیواری‌ به جز کاغذ دیواری‌های پوستری، تکرار شونده است؛ بنابراین بهتر است دیواری انتخاب شود که فضای کافی برای تکرار چندبار طرح کاغذ دیواری را داشته باشد. هر چه طرح کاغذ دیواری درشت تر باشد، دیواری که روی آن نصب می‌شود نیز باید بزرگ‌تر باشد.
    علاوه بر دیوار و سقف که کاربری‌های معمول کاغذ دیواری است، می‌توان کاغذ دیواری را در داخل کمد، کتابخانه و روی قاب پنجره نصب کرد.
    یکی از محل‌هایی که معمولا در منازل از کاغذ دیواری بیشتر استفاده می‌شود اتاق خواب است. برای انتخاب مدل کاغذ دیواری اتاق خواب و همچنین رنگ آن باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

    انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب:
    همه می‌دانیم که اتاق خواب، خصوصی‌ترین فضای هر خانه است و در طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ اجزای آن بیش از هر چیزی باید به نیازهای و سلیقه شخصی افراد توجه شود. البته توجه به اصول طراحی رنگ در دکوراسیوت و تاثیر آن‌ها بر روحیه افراد نیز نکته غیر قابل چشم‌پوشی است.
    موقع انتخاب رنگ و مدل کاغذ دیواری اتاق خواب باید ضمن در نظر گرفتن سلیقه صاحب آن اتاق، کاربرد اتاق را نیز در نظر داشت زیرا آنچه مشخص است این است که اتاق خواب، فضایی برای استراحت و آرامش است.

    رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب:
    موقع انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب بهتر است از رنگ‌های تند و درخشان خودداری کنید زیرا ممکن است این رنگ‌ها برای خواب و استراحت شما ایجاد مزاحمت نمایند. اگر به دنبال رنگ‌های گرم و تجملی هستید توصیه می‌شود که از رنگ‌های به کار رفته در صنایع دستی شرقی ایده بگیرید.
    "رنگ‌های گرم" مانند طلایی، نارنجی، قرمز و آجری، عاملی مهم در ایجاد فضایی گرم و باشکوه در یک دکوراسیون محسوب می‌شوند.
    از سویی؛ انتخاب ترکیب "رنگ‌های سرد" مانند زرد و سبز برای کاغذ دیواری اتاق خواب گزینه مناسبی خواهد بود. اگر بخواهید از این ترکیب رنگ در اتاق خواب که یک فضای خصوصی است بهره بگیرید بهتر است قسمت عمده اتاق را به رنگ زرد که رنگ سادگی و آرامش است در نظر بگیرید زیرا غالب شدن رنگ سبز، بیش از حد به فضا شور و انرژی می‌بخشد.

    انتخاب مدل کاعذ دیواری اتاق خواب
    برای آنکه فضایی آرامش‌بخش و به دور از شلوغی داشته باشید بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی گلدار با رنگ‌های ملایم استفاده کنید.
    اگر به لحاظ شخصیتی فردی تنوع طلب هستید و زود از همه چیز خسته می‌شوید، توصیه می‌شود که از کاغذ دیواری‌های ساده با رنگ های ملایم که هیچ طرح و شکلی ندارد و با هر نوع چیدمان و رنگی هماهنگ می‌شود، استفاده کنید زیرا استفاده از کاغذ دیواری های طرح‌دار روحیه خاصی می‌طلبد و هماهنگ‌کردن وسایل با این نوع کاغذها کمی مشکل است و ممکن است پس از مدتی دچار دلزدگی شوید.

    انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب کودکان:
    برای انتخاب رنگ سرویس خواب و کاغذ دیواری اتاق خواب کودکان باید از قواعد خاصی پیروی نمود. برای نوزادان باید کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های ملایم و برای خردسالان و نوجوانان، کاغذ دیواری‌های شاد و پرانرژی انتخاب کنید.
    امیدواریم از نکاتی که درباره کاغذ دیواری، جنس، مد، رنگ و نصب آن توضیح داده شد استفاده لازم را برده باشید و بتوانید بدون سردرگمی یک انتخاب مناسب و عالی داشته باشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی