تبدیل میز کار به صفحه نمایش لمسی

عصر کالا- محققان فناوری جدیدی ابداع کرده اند که می تواند صفحه نمایش تلفن هوشمند را بر هر سطحی از جمله سطوح غیر مسطح منعکس کند. برای این کار تنها لازم است که لامپ چراغ را با یک پروژکتور مخصوص تعویض کرد.

تبدیل میز کار به صفحه نمایش لمسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از روزنامه دیلی میل، محققان دانشگاه کارنگی ملون در پنسیلوانیای آمریکا نمونه اولیه این فناوری را که 'دکستوپوگرافی' نامیده می شود، ساخته اند. این فناوری به کاربران اجازه می دهد تا صفحه نمایش های خود را بر هر سطحی خواه میز و یا یک تخت، منعکس کنند.
    این فناوری شامل یک پروژکتور سفارشی مجهز به دوربین است که می تواند یک رابط تعاملی گوشی هوشمند را تقریبا بر هر سطحی بتاباند.
    این پروژکتور برای کار به دستگاه های کمکی نیازی ندارد و تنها در یک سرپیچ استاندارد لامپ پیچیده می شود، بنابراین نصب آن به راحتی نصب یک لامپ است.
    همچنین این پروژکتور از انرژی ناشی از سوکت لامپ استفاده می کند و بنابراین به شارژ نیازی ندارد.
    از فناوری دکستوپوگرافی می توان بر سطوح غیر مسطح نیز استفاده کرد و هر یک از اپلیکیشن ها را می توان حرکت داد.
    با این حال این پروژکتور هنوز برای خرید در دسترس قرار ندارد و برنامه محققان نیز برای در دسترس قرار دادن آن به صورت تجاری مشخص نیست .
    از طرف دیگر با این که شرکت سونی به تازگی فناوری مشابهی را در پروژه تعاملی اکسپریا تاچ Xperia Touch نمایش داده است، اما محققان معتقدند که فناوری 'دکستوپوگرافی' آنها می تواند این ایده را بیشتر از این پیش برد.
    فناوری سونی تنها محدود به سطوح مسطح است و تنها می تواند در یک صفحه نمایش مستطیلی منعکس شود. اما دکستوپوگرافی را می توان بر سطوح غیر مسطح نیز به کار برد و به جای حرکت دادن اپلیکیشن ها در یک محدوده مستطیلی می توان آنها را به صورت منفرد حرکت داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط