مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی خبر داد;

احتمال تمدید مهلت کارت های اعتباری خرید کالا

عصر کالا- وزارت صنعت،معدن و تجارت در حالی دیروز با صدور بیانیه ای به ذکر دلایل شکست طرح کارت اعتباری خرید کالا پرداخت که علی اصغر میرمحمدصادقی رییس کل اعتبارات بانک مرکزی به این موضوع واکنش نشان داده و از احتمال تمدید مهلت این کارت ها صحبت به میان آورد.

احتمال تمدید مهلت کارت های اعتباری خرید کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از صنعت نویس، میرمحمدصادقی  با بیان اینکه وظیفه بانک مرکزی تنها تامین اعتبار برای کارت های خرید کالا بوده، گفت:خوشبختنانه این اتفاق افتاد و بانک مرکزی توانست اعتبار لازم را از محل منابع داخلی تامین کند و بانک ها در این ماجرا تنها نقش کارگزار را داشتند و کارمزد دریافت کردند.

وی در واکنش به اینکه گفته می شود یکی از دلایل شکست خوردن طرح خرید با کارت های اعتباری، عدم امکان خرید کالاهای خارجی بوده، افزود:بانک مرکزی موافق خرید کالاهای خارجی از طریق کارت های اعتبار نبود، زیرا ما می خواستیم با صدور این کارت ها، تولید داخل رونق بگیرد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه طرح کارت اعتباری خرید کالا حاصل توافقات تیم اقتصادی دولت بود، تاکید کرد:اگر دولت موافقت کند، قصد داریم تاریخ اعتبار کارت های خرید را تا دو ماه دیگر نیز تمدید کنیم، هرچند در نهایت پرونده این کارت ها تا پایان امسال بسته خواهد شد.

اظهارات میرمحمدصادقی در شرایطی است که هفته گذشته وزارت صنعت رسما از شکست خوردن طرح خرید کالا با کارت اعتباری صحبت به میان آورد و تقصیر را بر گردن بانک مرکزی انداخت، اما به فاصله کوتاهی، رییس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرد مقصر این شکست، وزارت صنعت بوده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر