تولید مقاوم ترین لباس اسکی با ابریشم عنکبوت

عصر کالا- پژوهشگران از تولید نمونه اولیه یک لباس اسکی خبر داده اند که از نظر میزان مقاومت و استحکام در دنیا بی نظیر و با ابریشم عنکبوت تولید شده است.

يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

تولید مقاوم ترین لباس اسکی با ابریشم عنکبوت

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، شرکت گلدوین تولیدکننده انواع پوشک ورزشی و شرکت تحقیقاتی اسپایبر با همکاری یکدیگر توانسته اند این لباس را با استفاده از نوعی پروتئین موسوم به QMONOS تولید کنند که برگرفته از ابریشم عنکبوت است.

مقاومت کششی یک ابریشم ضخیم برابر با فولاد  بوده ولی چگالی ابریشم‌های پروتئینی، یک ششم فولاد است. یعنی یک رشته از این الیاف به طول محیط کره زمین، کمتر از 500 گرم وزن خواهد داشت. خاصیت کششی این نوع ابریشم به گونه‌ای است که بدون اینکه پاره شوند می‌توانند چهار برابر طول خود کش بیایند. استحکام بی نظیر، عمر بسیار بالا و مقاومت در برابر سرما و گرمای شدید از جمله مزایای ابریشم یادشده است.

این اولین بار است که یک لباس اسکی بدون استفاده از مواد پتروشیمی تولید شده و انتظار می رود تولید انبوه لباس یادشده صنعت تولید پوشاک را متحول سازد. لباس یادشده اولین بار در نمایشگاهی در شهر دنور آمریکا از 25 تا 28 ژانویه به نمایش درآمده است. قیمت نهایی این پوشاک منحصر به فرد و زمان عرضه آن به بازار هنوز مشخص نیست.

برچسب ها

لباس هوشمندلباس خاصلباس اسکی
مطالب مرتبط بیشتر
دانشمند ایران لباس سنجش خوشحالی برای فضانوردان می سازد دانشمند ایران لباس سنجش خوشحالی برای فضانوردان می سازد لباس مخصوص موتورسواران تولید شد لباس مخصوص موتورسواران تولید شد کیسه هوای ویژه اسکی بازان تولید لباس‌های هوشمند با امکان ذخیره گرما تولید لباس‌های هوشمند با امکان ذخیره گرما با این دستکش برقی هرگز یخ نمی کنید ۲۰ درصد از اعضای اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان ورشکست شدند تولید کاپشن ضدباد و آب که کوله پشتی هم دارد رشد دو برابری بازار پوشیدنی‌های هوشمند رشد دو برابری بازار پوشیدنی‌های هوشمند محلول آب گریزکننده منسوجات تولید شد رصد علائم حیاتی افراد با برچسب روی لباس رصد علائم حیاتی افراد با برچسب روی لباس ژاکت هوشمند گوگل هم رسید ژاکت هوشمند گوگل هم رسید رونق در بازار ابزارهای پوشیدنی ذخیره رمز عبور گوشی و رایانه در لباس ! ذخیره رمز عبور گوشی و رایانه در لباس ! لباسها تا ۳ سال آینده خودشان سرد و گرم می شوند لباسها تا ۳ سال آینده خودشان سرد و گرم می شوند اولین بخاری قابل نصب در لباس از راه رسید اولین بخاری قابل نصب در لباس از راه رسید خرید یک کاپشن مردانه چقدر آب می خورد؟ سایتی که بر اساس سلیقه کاربر لباس پیشنهاد می‌دهد ژاکت‌ها هم هوشمند شدند مترجم هوشمند برای کارمندان حوزه درمان ساخته شد ژاکت قابل اتصال به اینترنت و گوشی هم از راه رسید ژاکت قابل اتصال به اینترنت و گوشی هم از راه رسید محصولات پوشیدنی جدید؛ تضمین رشد بازار با این لباس ورزشی موسیقی گوش کنید ژاکتی که همراه تغییر دما تغییر رنگ می دهد+ عکس این لباس کودک کوچک نمی شود! رونمایی از لباس فضایی اسپیس ایکس با این ژاکت هوشمند هرگز سرما را احساس نمی کنید ربات‌هایی که الگوی لباس کاربر را تغییر می‌دهند تولید حسگر حرارتی که بدون نیاز به انرژی کار می کند رونمایی از لباس رباتیک آینده سربازان روسیه ساخت جلیقه هوشمند با قابلیت ارسال علائم حیاتی بیمار به پزشک تولید لباس ورزشی هوشمند خنک کننده تی شرت هوشمند بیماریهای تنفسی را شناسایی می کند نخستین لباس هوشمند «گوگل» و «لیوایز» پاییز سال آینده روانه بازار می شود
برگشت به بالا