ربات‌هایی که الگوی لباس کاربر را تغییر می‌دهند

عصر کالا- محققان دانشگاه ام‌.آی‌.تی ربات‌های ریزی ساخته‌اند که روی لباس کاربران حرکت می‌کنند.

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

ربات‌هایی که الگوی لباس کاربر را تغییر می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیلی‌میل، این سامانه‌ها توسط گروهی در دانشگاه ام‌.آی‌.تی به نام "پروژه کینو"(Project Kino) تولید شده‌اند و مطابق ترجیح کاربران عمل می‌کنند.

ربات‌های ابداعی مجهز به حسگرهایی هستند که به شرایط محیطی واکنش نشان می‌دهند و می‌توان آن‌ها را به تلفن همراه متصل کرد. آن‌ها به لباس‌های مجهز به آهنربا متصل می‌شوند و می‌توانند روی لباس کاربر حرکت کنند و طوری خود را بازآرایی کنند که سبک لباس وی را تغییر دهند.

چندین ربات می‌توانند روی لباس‌ تکان بخورند و الگوهای مختلفی خلق کنند. همچنین آن‌ها قادر به دوختن الگوهای متنوع بر روی لباس کاربر هستند و ردپاهای مرئی را در طول حرکتشان به جای می‌گذارند.

این سیستم‌ها را می‌توان در صورت اتصال به تلفن همراه، به عنوان میکروفون و بلندگو به کار برد و بنابراین دیگر نیازی به استفاده از هندزفری نخواهد بود.

حسگرهای به کار رفته در آن‌ها با شرایط مختلف محیطی سازگار می‌شوند؛ به طور مثال، ربات‌ها باعث می‌شوند لباس براساس راحتی کاربر یا آب و هوای موجود خود را سازگار کند. بنابراین، محققان می‌توانند در آینده یک کت بارانی تولید کنند و هر یک از گوشه‌های کلاه آن را به یکی از این ربات ها متصل کنند. زمانی که ربات‌ها پس از باران، متوجه افزایش دما شوند، کلاه را پایین می‌کشند.

برچسب ها

لباس هوشمند
مطالب مرتبط بیشتر
تولید کاپشن ضدباد و آب که کوله پشتی هم دارد تولید مقاوم ترین لباس اسکی با ابریشم عنکبوت رشد دو برابری بازار پوشیدنی‌های هوشمند محلول آب گریزکننده منسوجات تولید شد رصد علائم حیاتی افراد با برچسب روی لباس ژاکت هوشمند گوگل هم رسید رونق در بازار ابزارهای پوشیدنی ذخیره رمز عبور گوشی و رایانه در لباس ! لباسها تا ۳ سال آینده خودشان سرد و گرم می شوند اولین بخاری قابل نصب در لباس از راه رسید ژاکت‌ها هم هوشمند شدند مترجم هوشمند برای کارمندان حوزه درمان ساخته شد ژاکت قابل اتصال به اینترنت و گوشی هم از راه رسید محصولات پوشیدنی جدید؛ تضمین رشد بازار با این لباس ورزشی موسیقی گوش کنید ژاکتی که همراه تغییر دما تغییر رنگ می دهد+ عکس این لباس کودک کوچک نمی شود! رونمایی از لباس فضایی اسپیس ایکس با این ژاکت هوشمند هرگز سرما را احساس نمی کنید تولید حسگر حرارتی که بدون نیاز به انرژی کار می کند رونمایی از لباس رباتیک آینده سربازان روسیه ساخت جلیقه هوشمند با قابلیت ارسال علائم حیاتی بیمار به پزشک تولید لباس ورزشی هوشمند خنک کننده تی شرت هوشمند بیماریهای تنفسی را شناسایی می کند نخستین لباس هوشمند «گوگل» و «لیوایز» پاییز سال آینده روانه بازار می شود
برگشت به بالا