گردش ۳۳ هزار میلیارد تومانی بازار محصولات آرایشی

عصر کالا- عضو انجمن تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی گفت:‌ بازار محصولات آرایشی و بهداشتی ۲.۵ تا ۳ برابر بزرگتر از بازار دارو است به طوری که گردش مالی بازار محصولات آرایشی و بهداشتی به ۳۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

گردش ۳۳ هزار میلیارد تومانی بازار محصولات آرایشی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از فارس، کامبیز امجدی‌نیک در مراسم افتتاح خط تولید محصولات آرایشی و بهداشتی با بیان اینکه طبق برآوردها گردش مالی بازار دارو در سال گذشته حدود 23 هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: حجم تولید و واردات رسمی محصولات آرایشی و بهداشتی یک میلیارد و 200 میلیون دلار است که با احتساب دلار 12 هزار تومانی، معادل 14 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

    وی ادامه داد: اگر حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار هم بابت قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی در نظر بگیریم، این رقم نیز معادل 19 هزار میلیارد تومان خواهد بود که با احتساب رقم 14 هزار میلیارد تومان تولید و واردات رسمی، گردش مالی بازار محصولات آرایشی و بهداشتی به 33 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

    عضو انجمن تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد که پتانسیل بالایی برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور وجود دارد. در عین حال باید توجه داشت که نرخ مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران 2.5 تا 3.5 برابر متوسط جهان است.

    امجدی‌نیک در ادامه از انعقاد قرارداد شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی کشور با برخی شرکت‌های آلمانی و فرانسوی خبر داد و گفت: سال آینده تولیدات تحت لیسانس این شرکت‌ها در کشور انجام خواهد شد و البته برای تولید محصولات مبتنی بر فناوری نوین نیز با مراکز علمی تحقیقاتی و دانشگاهی توافق شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر