برند سوئدی لوازم‌خانگی پیشگام استفاده از خودروهای برقی شد

عصر کالا- ایکیا، برند محبوب لوازم خانگی سوئدی، اعلام کرد که از وسائل نقلیه پاک برقی و الکتریکی به‌منظور تحویل اجناس و محصولات سفارشی مشتریان استفاده خواهد کرد.

برند سوئدی لوازم‌خانگی پیشگام استفاده از خودروهای برقی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، این روزها که شرکت‌های خودروسازی بسیاری در جهان به‌دنبال توسعه و تولید خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست برقی و الکتریکی هستند، حالا شرکت ایکیا – برند محبوب سوئدی فعال در حوزه لوازم خانگی و محصولات خانه – به‌تازگی عنوان کرده که می‌خواهد از این پس نقل و انتقال محصولات و کالاهای سفارش داده شده توسط مشتریانش را از طریق وسائل نقلیه برقی به دستشان برساند.

    به نظر می‌رسد که این تصمیم در راستای استقبال همگانی و بی‌نظیر مردم و شهروندان کشورهای مختلف بویژه اروپایی‌ها از خودروهای پاک برقی اتخاذ شده است و طبق گفته یکی از مقامات ارشد این شرکت بزرگ، در عرض مدت سه سال آینده بیش از 60 درصد حمل و نقل و انتقالات محصولات و اجناس برند ایکیا (IKEA) از طریق وسائل نقلیه برقی در سراسر کشور سوئد و به زودی در کشورهای متعدد تحت پوشش آن صورت خواهد پذیرفت.

    این برند سوئدی در زمینه لوازم خانگی، تولید و فروش مبلمان و سایر محصولات فعالیت می‌کند و در بسیاری از کشورهای مختلف جهان دارای فروشگاه‌های رسمی است. بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیش‌تر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیش‌تر رونمایی کنند.

    دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به‌منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتا تا دهه 2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی