رئیس اتحادیه فروشندگان خانگی، فلزی و آشپزخانه:

بازار لوازم آشپزخانه راکد است

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان خانگی، فلزی و آشپزخانه گفت: مدتی به خاطر اینکه مردم احساس می‌کردند ممکن است اجناس در بازار کمیاب شود به خرید مبادرت می‌کردند اما در حال حاضر بازار فروش ما راکد است و تقاضا بسیار پایین آمده است.

بازار لوازم آشپزخانه راکد است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، فریدون نصیری رئیس اتحادیه فروشندگان خانگی، فلزی و آشپزخانه در خصوص شرایط بازار کالاهای تولیدی آشپزخانه اظهار کرد: 90 درصد از مواد اولیه صنعت ما داخلی است و تنها یک مورد وارداتی است اما مواد اولیه ایرانی هم در بورس عرضه می‌شود و طبق تحولات جهانی قیمت گذاری می‌شود.

    وی افزود: بورس شرایط سخت بررسی مالیات بر ارزش افزوده، مالیات سال قبل و میزان استفاده از مواد اولیه را گذاشته است و قیمت‌ها در لحظه تغییر می‌کند در حالی که قیمت جدید اجناس وارداتی ممکن است با تاخیر دو ماهه اعلام شود. در بورس همه چیز متاثر از نرخ ارز و قیمت روز عرضه می‌شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان خانگی، فلزی و آشپزخانه در رابطه با میزان فروش کالاهای آشپزخانه در بازار خاطرنشان کرد: مدتی به خاطر اینکه مردم احساس می‌کردند ممکن است اجناس در بازار کم یاب شود به خرید مبادرت می‌کردند اما در حال حاضر بازار فروش ما راکد است و تقاضا بسیار پایین آمده است.

    نصیری در رابطه با تنها مواد اولیه وارداتی در صنعت لوازم آشپزخانه تصریح کرد: تنها مواد اولیه وارداتی استیل است که در کشور تولید نمی‌شود. قیمت استیل هم به خاطر ارز بیش از 4 برابر سال گذشته افزایش یافته که در قیمت محصولات ما تاثیرگذار خواهد بود.

    وی گفت: تصور ما این بود با مشکلاتی که برای کالاهای وارداتی پیش آمد امسال بازار برای صنعت خوب خواهد شد اما افزایش قیمت‌ها مانع این امر شد و توان و قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان خانگی، فلزی و آشپزخانه گفت: تولیدکنندگان مواد اولیه در ایران هم با افزایش قیمت ارز تمایل بیشتری برای صادرات مواد اولیه دارند. کارخانه‌های فولاد و پتروشیمی که همه به نهادهای رسمی وابستگی دارند تمایل بیشتری برای صادرات مواد اولیه دارند و باعث افزایش قیمت این مواد در بازارهای داخلی می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی