گلیم نقش برجسته ایلام در ویترین مغازه های ۲۰ کشور جهان

عصر کالا- گلیم نقش این هنر زیبا که دست‌بافته هنرمندان ایلامی است در بازارهای جهانی شهرت ویژه‌ای یافته است و از آن استقبال چشمگیری می‌شود. قصه‌ گلیم نقش برجسته از هنر دستان بانوان هنرمند آغاز شده است.

گلیم نقش برجسته ایلام در ویترین مغازه های ۲۰ کشور جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، جهانی شدن گلیم نقش برجسته ایلام، این استان را متمایز کرده است.

    گلیم نقش برجسته این هنر زیبا که دست‌بافته هنرمندان ایلامی است در بازارهای جهانی شهرت ویژه‌ای یافته است و از آن استقبال چشمگیری می‌شود. قصه‌ گلیم نقش برجسته از هنر دستان بانوان هنرمند آغاز شده است.

    خالق گلیم نقش برجسته در دنیا گفت: خدا را شاکرم که توانستم در استان ایلام گلیم نقش برجسته را معرفی و شهرت جهانی بیابد.

    سحر چلنگر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این هنر زیبا 30 سال است که آوای آن از کوی و برزن ایلام به گوش می‌رسد.

    وی ادامه داد: بانوان ایلامی از مادران خود بافت گلیم نقش برجسته آموخته و این هنر زیبا را به ارث برده‌اند و بسیاری از بانوان ایلامی به راحتی با این هنر آشنا هستند.

    این هنرمند اضافه کرد: قصه گلیم نقش برجسته در ذهن خودم شروع شد و دوست داشتم طرح خیالی را خودم اجرایی کنم.

    یکی دیگر از بافندگان ایلامی گفت: گلیم نقش برجسته از هنرهای ذاتی مردمان این دیار بوده و همه بانوان علاقه وافری به این هنر داشته و در این راستا نیز موفق عمل کرده‌اند.

    مریم امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: هیچ کسی از ما حمایت نمی‌کند، بیمه شدن ما یکی از آرزوها و مطالبات به حقی است که از سوی مسؤولان امر فراموش شده است.

    وی ادامه داد: افزون بر نقیصه بیمه، نمی‌توانیم گلیم‌های خود را در بازارهای فروش به قیمتی که راضی کننده است به فروش برسانیم تا بتوان انگیزه ادامه کار فراهم شود.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در این باره گفت: بیش از سه هزار متر مربع در سال تولید گلیم نقش برجسته می‌شود.

    نورالدین محسنی  اظهار داشت: این میزان تولید گلیم نقش برجسته از حیث کیفیت دارای استاندارد جهانی است.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام نیز در این باره گفت: نخستین اقدامی که در باره بافندگان گلیم نقش برجسته شده این است که شهر ایلام به عنوان شهر ملی گلیم ثبت شده است.

    عبدالمالک شنبه‌زاده   اظهار داشت: حضور در نمایشگاه و تهیه سایت فروش توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از دیگر اقدامات انجام شده است.وی ادامه داد: با شرکتی قرارداد منعقد شده تا محصولات در 20 کشور دنیا معرفی و بارگذاری شود خود شرکت پست نیز به عنوان رابط محصول را تحویل خریدار داده و هم وجه را تحویل فروشنده خواهد داد.

    مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام در خصوص بیمه هنرمندان گلیم نقش برجسته گفت: اداره کل تامین اجتماعی نمی‌تواند راسا در این خصوص اقدام کند.

    سهیلا ملکشاهی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: ابتدا باید دولت و مجلس بار مالی بیمه بافندگان را مشخص کنند.

    وی ادامه داد: قطعا تامین اجتماعی پس از قانونی شدن این فرایند نسبت به بیمه کردن افراد شاغل در حوزه گلیم نقش برجسته اقدام خواهد کرد.

    با اینکه این روزها ایلام زادگاه این هنر به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است اما در این شهر قصه این هنر زیبا را نگارندگان با مشکلات زیاد می‌نویسند.

    از حمایت تا فروش این هنر دست از مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبات بافندگان گلیم نقش برجسته در استان ایلام است.

    حالا با ملی شدن ایلام در عرصه گلیم نقش برجسته این هنر قرار است بیش از گذشته در بازارهای جهانی دیده شود.

    قصه گلیم نقش برجسته ایلام می‌تواند جهانی شود البته اگر با مشوق‌ها و حمایت‌های مسؤولان امر توام باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی