تشخیص کم‌آبی بدن در صندلی خودروی نیسان

عصر کالا- شرکت نیسان نمونه آزمایشی صندلی خودروی مجهز به حسگر عرق را رونمایی کرده و ادعا دارد این فناوری می‌تواند مانع از تصادفات جاده‌ای شود.

تشخیص کم‌آبی بدن در صندلی خودروی نیسان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از همشهری آنلاین، این فناوری که Soak (به معنی خیساندن) نام دارد می‌تواند درصورتی که میزان نمک موجود در عرق بدن راننده بیش از اندازه بالا باشد، تغییر رنگ داده و به راننده اخطار دهد که بدنش با کم‌آبی مواجه‌است.

    مطالعات پیشین که توسط موسسه آبرسانی اروپا و دانشگاه لاگبرو انجام گرفته‌اند، نشان می‌دهند رانندگانی که با کم‌آبی مواجهند به اندازه راننده‌هایی که تحت تاثیر مصرف مشروبات الکلی قرار دارند، در معرض ارتکاب خطا در حین رانندگی قرار دارند.

    درحال حاضر نیسان برنامه‌ای برای تجاری‌سازی این طرح ندارد. پوشش حسگر عرق که طراحی آن را شرکت آلمانی دروگ به عهده داشته را می‌توان روی فرمان نیز نصب کرد تا با حس کردن کم‌آبی بدن راننده،‌رنگ آن از آبی به زرد تغییر کرده و راننده را نسبت به این وضعیت آگاه سازد.

    به گفته پیتر ولز استاد دانشگده تجارت دانشگاه کاردیف سنجش فاکتورهای مازادی که بر توانایی‌های راننده تداخل پیدا می‌کنند به اندازه سنجش فاکتورهایی که بر عملکرد خودرو اثرگذارند اهمیت دارد.

    به گفته وی فاکتور مازاد دیگری که می‌تواند بر عملکرد راننده اثرگذار باشد و درعین حال قابل سنجش است حالت روحی است که شاید بتوان آن را به واسطه سنجش آدرنالین و میزان هورمون‌های بدن راننده سنجید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی