با ماشین ظرف شویی چه چیزهای دیگری می شود شست؟

عصر کالا- نوعروس عزیز آیا می دانستید که ماشین ظرف شویی شما فقط برای شستشوی ظروف نیست و شما خیلی وسایل دیگر را هم می توانید با آن بشویید؟

با ماشین ظرف شویی چه چیزهای دیگری می شود شست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از نو عروس، برای شناختن آنها به موارد زیر دقت کنید:

    1- فیلتر هود آشپزخانه
    شما می توانید هر ماه یا چند ماهی یک بار فیلتر هود آشپزخانه تان، را که کثیف و چسبناک و چرب شده است داخل ماشین ظرف شویی تمیز کنید. دمای بالا و شوینده مناسب، هر دو می توانند به آسانی چربی های چسبیده به فیلتر را از بین ببرد.

    2- اسفنج های ظرفشویی
    حتما می دانید که باکتری ها و کپک ها عاشق محیط مرطوب هستند و اسفنج ظرف شویی هم یک محیط کاملا مناسب جهت رشد و تکثیر آنهاست. شما می توانید با قرار دادن این اسفنج ها در ماشین ظرف شویی و استفاده از حالت حرارت خشک، به راحتی بیشتر این جرمها را از بین ببرید.

    3- اسباب بازی های پلاستیکی
    می توانید جرمهای قدیمی برجای مانده روی اسباب بازی ها را هم از بین برد. فقط حواستان باشد که اسباب بازی های دارای قطعات الکترونیکی را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید، ممکن است خودتان دچار شوک شده و یا باعث اتصالی دستگاه شوید.

    4- جا مسواکی و جا صابونی
    آیا تا به حال به سوراخ های کف جا مسواکی تان نگاهی انداخته اید؟ بله حتما صحنه مشمئزکننده ای دیده اید. پس برای تمیز کردنش، آن را روی سبد بالایی ماشین ظرف شویی قرار دهید.

    5- ظروف و اسباب بازی های حیوانات خانگی
    با قرار دادن ظروف حیوان خانگی تان در ماشین ظرف شویی، آنچنان ظروف درخشانی راتحویل می گیرید؛ که حیوان پشمالوی تان هم هیجان زده خواهد شد. فقط باید به این مطلب توجه کنید که این ظروف طبق دستورالعمل شستشوی شان - که معمولا درپشت ظرف درج شده - قابل شستشو در ماشین ظرفشویی و دارای قدرت تحمل حرارت بالا باشند. اگر از گذاشتن ظروف حیوانات در ماشین، همراه ظروف خودتان احساس خوبی ندارید، می توانید آنها را جداگانه بشویید.

    6- برس ها و شانه های مو
    این برس ها هم مانند اسفنج ها، نیاز به رعایت اصول بهداشتی دارند. به طور حتم چرخش سریع دستگاه می تواند آنها را تمیز و دوباره نونوار کند. باید توجه کنید که هیچ مویی همراه برس ها به دستگاه وارد نشود چون درغیر این صورت، پس از کار کردن دستگاه، این موها باعث گرفتگی فیلتر خشک کن دستگاه خواهند شد.

    7- مسواک ها و برس های سر پلاستیکی
    می توانید آنها را هم در بخش بالایی و هم در سبد لوازم آشپزخانه که در بالای ماشین قرار دارد بگذارید. فقط مطمئن شوید که به طور کامل محکم شده باشند، بعد دستگاه را روشن کنید. این جا هم باید توجه کنید که هیچ مو یا نخی همراه برس ها به دستگاه وارد نشود.

    8- جا ظرفی بالای سینک
    مانند اسفنج و برس ها، این وسایل هم غالبا مرطوب و محل مناسبی برای رشد و تجمع باکتری ها هستند. برای زدودن جرم های چرک و کثیف، جا ظرفی را در سبد پایینی ماشین قرار داده و دستگاه را روی یک سیکل شستشو تنظیم کنید.

    9- حباب لامپ خانه
    هنگامی که یک لامپ را تعویض می کنید، می بینید که چقدر خاکی و کثیف است و نیاز به تمیز شدن دارد. آنها را هم می توانید در ماشین ظرف شویی بشویید، فقط حواستان باشد که آنها را در دستگاه به درستی محکم کرده باشید.

    10- جا لیوانی های داخل اتومبیل
    اگر اتومبیل شما از این گونه قطعات دارد، آنها را هم می توانید در سبد بالایی قرار داده و مشابه بقیه ظروف اجازه دهید تمیز شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر