درشرایط هشدار؛

کدام استان رکورد مصرف برق را شکست؟

عصر کالا- مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از شکستن رکورد مصرف برق در کرمانشاه خبر داد.

کدام استان رکورد مصرف برق را شکست؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از شکستن رکورد مصرف برق در کرمانشاه خبر داد.مهرداد الماسی زاده گفت: رکورد مصرف برق در کرمانشاه در تاریخ 18 مرداد شکسته شد و میزان مصرف به 722 مگاوات رسید.

    وی ادامه داد: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.5 درصد رشد داشته است.

    الماسی یادآوری کرد: میزان مصرف برق در روز‌های معمول تابستان بین حدود 680 تا 700 مگاوات متغییر است.

    مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه براساس آمار‌های موجود حدود 45 درصد مصرف انرژی برق در تابستان در بخش وسایل سرمایشی است، گرم بودن هوا را عامل ثبت این رکورد دانست.

    الماسی خاطرنشان کرد: با توجه به پایداری هوای گرم، احتمال افزایش حداکثر پیک مصرفی برق در روز‌های آینده وجود دارد و برای جلوگیری از خاموشی بیش از هر زمان دیگری به مدیریت مصرف برق نیازداریم.

    وی ساعات اوج مصرف برق در ایام تابستان را 12 تا 16 و 19 تا 23 دانست و از مردم خواست در این ساعات اوج بار میزان مصرف خود را مدیریت کنند.

    مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که در این ساعت‌ها از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی، سشوار و... استفاده نشود.

    الماسی معتقد است، اگر مشترکان در ساعات اوج مصرف تنها 10 درصد از مصرف انرژی برق خود را کاهش دهند، بدون کوچکترین مشکلی از پیک تابستان عبور می‌کنیم.

    مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بخش روشنایی را نیز یکی از سهم‌های عمده مصرف برق در بخش خانگی و تجاری دانست و گفت: می‌توان با استفاده از لامپ‌های «ال‌ای دی»، مصرف برق را در این بخش کاهش داد، زیرا مصرف لامپ‌های «ال‌ای دی» 10 درصد مصرف لامپ‌های رشته‌ای است.

    الماسی زاده همچنین به مردم توصیه کرد، سیستم‌های سرمایشی خود را بر روی دمای 25 درجه (دمای آسایش) تنظیم کنند.

    وی در پایان از مشترکین خواست درصورت بروز مشکل با شماره 121 (حوادث و اتفاقات برق) تماس بگیرند و یا شماره پرونده اشتراک خود (مندرج بر روی قبض برق خود) را به سرشماره 1000121121 پیامک کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی