کمربند هوشمند از بیماران پارکینسونی محافظت می کند

عصر کالا- محققان نوعی کمربند مجهز به محرک های ارتعاشی برای مبتلایان به پارکینسون ساخته اند که این گجت ضمن طراحی برنامه های تمرینی خاص، از این بیماران محافظت می کند.

کمربند هوشمند از بیماران پارکینسونی محافظت می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  پارکینسون عوارض زیادی دارد، مانند آنکه این بیماران همیشه در معرض خطر زمین خوردن یا از دست دادن توازن هستند. مطالعات نشان می دهد حدود 60 درصد مبتلایان به این بیماری سالانه یکبار زمین می خورند و این حادثه برای دو سوم بیماران چندبار در سال اتفاق می افتد. دلایل این امر متفاوت است.

    درهمین راستا محققان در تحقیقی جدید از دانشگاه هیوستن امیدوار هستند تا این مشکل را به وسیله یک گجت هوشمند برطرف کنند.

    این دستگاه Smarter Balance System نام گرفته و مجهز به اپلیکیشنی است که اطلاعات کاربر به آن ارسال می شود. دستگاه در حقیقت نوعی کمربند همراه محرک های ارتعاشی است.

    این محرک ها نوعی برنامه توانبخشی خاص تهیه می کنند که حرکات کاربر را به طور واقعی و با استفاده از مجموعه نقطه هایی ردیابی می کند. این نقطه ها در صفحات نمایش کاربر نمایان می شوند.

    ایده اصلی آن است که با فراهم کردن برخی تمرین های شخصی سازی شده، ثبات وضعیت بیمار ارتقا یابد. به این ترتیب تعداد دفعات زمین خوردن فرد کاهش می یابد و به اعتماد به نفس فرد کمک می کند.

    این بدان معناست که فرد می تواند به یک تراپیست متخصص مجازی در خانه دسترسی داشته باشد. از سوی دیگر اپلیکیشن موبایل حرکاتی خاص برای بدن بیمار طراحی می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی