اختراعی جدید در حوزه صدا؛ تولید صدا از کاشی های دیوار

عصر کالا- کمپانی B&Q، در زمینه تولید بلند گو و اسپیکر فعالیت می کند و این کمپانی آخرین محصول خود را به روش نوینی عرضه کرده است، این محصول به صورت کاشی هایی به دیوار متصل می شوند و در نهایت از آن ها صدا تولید می شود.

اختراعی جدید در حوزه صدا؛ تولید صدا از کاشی های دیوار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از کلیک، کمپانی B&Q که مخفف نام دو مؤسس این کمپانی، Bang & Olufsen است، به تازگی دست به عملی کردن ایده ای بسیار جذاب زده است. این کمپانی که در زمینه سیستم های پخش صدا فعالیت دارد تاکنون در این زمینه بسیار موفق بوده است و توانسته محصولات بسیار خوبی به بازار عرضه کند. در آخرین محصولات این کمپانی با ایده ای بسیار عالی مواجه می شویم که این ایده Beosound Shape یا فرم های صدا دار، نامیده شده است. در واقع می توان گفت این پروژه پیوندی است میان هنر و صدا.

    Beosound Shape ایده ای بسیار متفاوت است و تاکنون هیچ کمپانی به این ایده به این شکل نپرداخته است. در واقع این پروژه شامل قطعاتی کاشی مانند می شود که در یک بسته قرار دارند و به دیوار متصل می شوند که این بسته شامل دو دامپر های صوتی و یک آمپلی فایر است. هر کاشی دارای عنصری است که به پخش صدا وابسته است، این کاشی های قابلیت جدا شدن از یکدیگر و حمل راحت تر را دارند، در واقع خریدار می تواند این کاشی ها را در هر تعدادی که نیاز داشت خریداری کند و سپس آن ها را در شکل های مختلف چیدمان کند.

    در واقع نکته اصلی و مرکزی در این سیستم، سیستم مرکزی پخش صدا است که در یکی از کاشی ها قرار دارد و باید وسط این مجموعه نصب شود. اگر به کاشی های پخش صدا به عنوان یک گجت نگاه کنیم بدون شک باید راه هایی نیز برای اتصال آن به دستگاه های هوشمند وجود داشته باشد تا پخش موزیک از این طریق کنترل شود. این کاشی ها دارای قابلیت بلوتوث هستند و هم چنین به Air Play،Spotify و BeoPlay متصل می شود و می توان به راحتی از طریق آن به موسیقی مورد نظر گوش داد. کاربر می تواند از هر رنگ دلخواه خود برای چیدمان کاشی ها انتخاب کند و می تواند هر بخش را در هر قسمتی قرار دهد.

    یکی از نکات بسیار ظریف و هوشمندانه این گجت طراحی آن است. علاوه بر نحوه و شکل کاشی ها که هندسی و زاویه دار هستند و باعث پخش صدای بهتر می شوند، چیدمان آن ها نیز راحت تر صورت می پذیرد و زیبایی خاصی به منزل می دهد.

    داشتن اسپیکر بر روی دیوار خانه بسیار ایده آل و مناسب است چون بسیاری از افراد از اسپیکر های بزرگ در خانه فراری هستند و دنبال یک طراحی مینیمال و بی نظیر می گردند. در واقع این کاشی ها باید در یک مکان به هم متصل باشند ولی چیدمان آن ها کاملا دلخواه کاربر است.

    بی شک قدرت صدای این اسپیکر بسیار عالی است چون کمپانی B&Q در این زمینه ثابت شده است. این کاشی ها کمی بزرگ و سنگین هستند، هر کاشی وزنی معادل با 2٫4 کیلوگرم دارد در حالی که اسپیکر متصل به آن 100 گرم وزن دارد. هر کاشی 36٫4 سانتی متر عرض،32 سانتی متر طول و 11٫1 سانتی متر عمق دارد. رنگ بندی های آن نیز متفاوت است و قابلیت ست شدن با هم را دارند.

    این کاشی ها ابزاری بسیار خاص برای تزئینات هستند که علاوه بر سادگی کاربرد بسیار خوبی نیز دارد. این سیستم شامل یک بسته اصلی می باشد که در بسته اصلی تجهیزاتی است که شما باید حتماً خریداری کنید، اگر نیاز به اسپیکر های بیشتر داشته باشید می توانید کاشی های اضافی خریداری کنید. بسته اصلی شامل یک بلند گو و سیستم مرکزی، یک آمپلی فایر، دو اسپیکر آکوستیک، و چهار اسپیکر جانبی است. این بسته از قیمت 4250 دلار،4000 یورو، عرضه می شود و بالاتر نیز می رود و از ماه اوت در بازار قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی