رونمایی از رم های گیمینگ DDR۴ و چراغ دار شرکت کورسیر

عصر کالا- شرکت کورسیر، رم های جدیدی را روانه بازار کرده است که ضمن بهره مندی از سرعت و حافظه بالا، دارای سیستم رقص نور بی سیم بوده و یک کیس گیمینگ بی نظیر را برای شما به ارمغان می آورد.

رونمایی از رم های گیمینگ DDR۴ و چراغ دار شرکت کورسیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  کلیک، شرکت Geil اولین بار حافظه های DDR4 خود با چراغ های رنگی RGB را در ماه می 2016 معرفی کرد، ولی این محصولات برای کار کردن به سیم و کابل های جانبی نیاز داشتند. شرکت G.Skill نیز در ماه دسامبر سال گذشته اقدام به عرضه حافظه های چراغ دار DDR4 خود نمود که به هیچ سیمی نیاز نداشتند. و اما امروز شرکت مشهور Corsair پا به این عرصه گذاشته و ماژول های رم جدیدش را با نام Vengeance RGB روانه بازار کرده است.

    چراغ های رنگارنگ ماژول های جدید h شرکت Corsair، مثل رم های G.Skill برای روشنایی به سیم های اضافه نیازی ندارند. رم های جدید Corsair می توانند در هر لحظه یک رنگ تولید کنند، ولی دارای چهار حالت پویا و متفاوت هستند که شامل: یک رنگ ثابت در هر ماژول، حالت تنفس، تغییر مداوم رنگ در هر ماژول و رنگین کمانی از رنگ ها بین تمام ماژول ها می شود. شما می توانید چراغ ها و نور ها را با استفاده از نرم افزار Corsair Link کنترل کنید. این نرم افزار امکان کنترل و مدیریت چراغ های RGB فن های کیس، کولر های مایع، منابع تغذیه (پاور) و سایر محصولات  Corsair را فراهم می کند.

    حافظه های Vengeance RGB DDR4 در زمینه عملکرد هم سنگ تمام گذاشته اند. این ماژول های 8 گیگابایتی در دو مدل 2666 مگاهرتزی با تایمینگ CL16 و 3000 مگاهرتزی با تایمینگ CL15 عرضه می شوند. قطعا این رم ها پر سرعت ترین حافظه های DDR4 موجود در بازار محسوب نمی شوند، ولی سرعت آن ها برای سیستم های گیمینگ کافی و حتی بیشتر از کافی است! این رم ها از XMP 2.0 پشتیبانی کرده و تنظیم فرکانس و تایمینگ آن ها به سادگی و به سرعت قابل انجام است.

    قیمت این رم ها بر اساس تعداد ماژول ها و فرکانس متفاوت بوده و یک کیت 16 گیگابایتی با فرکانس 2666 مگاهرتز در حدود 150 دلار قیمت دارد. گران قیمت ترین مدل با 64 گیگابایت حافظه 2666 مگاهرتزی نیز 600 دلار قیمت گذاری شده است. قیمت سایر مدل ها در تصویر زیر قابل مشاهده است.

    به گفته Corsair این رم ها برای روشن کردن چراغ های خود از SMBUS استفاده می کنند. بنابر این بایوس مادربرد شما باید از این فناوری پشتیبانی کند. Corsair می گوید که در حال متقاعد سازی شرکت های بزرگ تولید کننده مادربرد است تا پشتیبانی از این فناوری را به محصولاتشان اضافه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی